Daytona (Everose/White Gold) til sommeren/vinteren......?

Eneste scenarioet hvor jeg ville båret den "rainbow daytonaen" som sommerklokke var om jeg hadde gått meg vill på safari eller lignende. Med så mye syke farger og "bling" på armen øker du sjansene for å bli funnet drastisk. :rolleyes:

I en hvilken som helst annen situasjon - nei takk.

Eneste scenarioet hvor jeg ville båret den "rainbow daytonaen" som sommerklokke var om jeg hadde gått meg vill på safari eller lignende. Med så mye syke farger og "bling" på armen øker du sjansene for å bli funnet drastisk. :rolleyes:

I en hvilken som helst annen situasjon - nei takk.

Veldig enig!
Smått utrolig at Rolex i det hele tatt tok seg umaken med å lage noe som dette. Dette er en versjon jeg - i all forsiktighet - mener har en hakket høyere pimp-faktor enn noen annen. Til og med Leoparden. Men, men - "folket" ville vel ha det......;)

Bare jeg som synes denne er kul? Denne på en slank solbrun pikelanke, hadde fått 10/10 av meg!

Så lenge man forstår, og er komfortabel med, at en del Rolex modeller ikke er så mye "Klokker" som de er genuine "smykker" er det jo helt ok med slike :).

Den diktator-Daytonaen blir bare too much, selv på en slank solbrun pikelanke! Derimot en nymfoman supermodell med den jålete sjoko-Daytonaen som Moore sikler på. Da snakker vi bananskall ;)

Den diktator-Daytonaen blir bare too much, selv på en slank solbrun pikelanke! Derimot en nymfoman supermodell med den jålete sjoko-Daytonaen som Moore sikler på. Da snakker vi bananskall ;)

Jeg var egentlig enig med deg, helt til jeg kom over dette bildet i en annen tråd her på TS. Det er rart hvordan alt kler den smukke:)

uglyrolex2.jpg

Jeg rister liv i denne.
En sovende tråd.

Men tatt i betraktning jeg har noe uoppgjort med den, og nye tanker, endres tittelen.

Det ble som kanskje kjent ingen Daytona 116515LN (Everose/Chocolate dial) til sommeren.
Jeg gikk - som kanskje like kjent - for min høyst etterlengtede - og like plutselig oppdukkende IWC Portuguese Automatic, 5001-04, Limited Edition.

Jeg har likevel ikke avskrevet Daytona.
Enda.

Plutselig falt det meg inn;
- Hva om jeg gjorde en "move" for en Daytona 116509 istedet? Ja den smekre i hvitt gull og relativt heftig dial i sort og røde visere?
Umiddelbart virker den noe mer "built for speed" enn en 116515.
Og så har den jo en noe mindre "pimp"-faktor også.;)

(En mulig hyggelig bieffekt kunne da være å sikre meg noe annet morsomt og litt mer "klassisk" i rødt gull. Men det er en annen diskusjon.)

Det jeg også registrerer er at det er en Daytona i hvitt gull "out for grabs" i Norge for tiden, dog uten at jeg føler meg veldig tiltrukket av den.
Men jeg leker - generelt - med tanken. Det er et kult ur. Tar seg bra ut på bilder ihvertfall......:cool:

rolex_116509_pic1_zps68961b35.jpg

rolex_116509_pic2_zps76245a74.jpg

116509-2_zpsf368ce7b.jpg

Veldig fin. Hvitt gull, røde visere og mørk skive er veldig pent, og passer jo godt til sesongen vi har foran oss. Men skal jeg være helt ærlig holder jeg fremdeles en knapp på den i RG. Synes fargekombinasjonen av rosegullet og sjokoladeskiven bare er utrolig stilig - både klassisk og frekt på samme tid. Litt "pimp" faktor skader ikke. :p