Daytona (Everose/White Gold) til sommeren/vinteren......?

Så lenge man forstår, og er komfortabel med, at en del Rolex modeller ikke er så mye "Klokker" som de er genuine "smykker" er det jo helt ok med slike :).
 
Den diktator-Daytonaen blir bare too much, selv på en slank solbrun pikelanke! Derimot en nymfoman supermodell med den jålete sjoko-Daytonaen som Moore sikler på. Da snakker vi bananskall ;)
 
Den diktator-Daytonaen blir bare too much, selv på en slank solbrun pikelanke! Derimot en nymfoman supermodell med den jålete sjoko-Daytonaen som Moore sikler på. Da snakker vi bananskall ;)

Jeg var egentlig enig med deg, helt til jeg kom over dette bildet i en annen tråd her på TS. Det er rart hvordan alt kler den smukke:)

uglyrolex2.jpg
 
Jeg rister liv i denne.
En sovende tråd.

Men tatt i betraktning jeg har noe uoppgjort med den, og nye tanker, endres tittelen.

Det ble som kanskje kjent ingen Daytona 116515LN (Everose/Chocolate dial) til sommeren.
Jeg gikk - som kanskje like kjent - for min høyst etterlengtede - og like plutselig oppdukkende IWC Portuguese Automatic, 5001-04, Limited Edition.

Jeg har likevel ikke avskrevet Daytona.
Enda.

Plutselig falt det meg inn;
- Hva om jeg gjorde en "move" for en Daytona 116509 istedet? Ja den smekre i hvitt gull og relativt heftig dial i sort og røde visere?
Umiddelbart virker den noe mer "built for speed" enn en 116515.
Og så har den jo en noe mindre "pimp"-faktor også.;)

(En mulig hyggelig bieffekt kunne da være å sikre meg noe annet morsomt og litt mer "klassisk" i rødt gull. Men det er en annen diskusjon.)


Det jeg også registrerer er at det er en Daytona i hvitt gull "out for grabs" i Norge for tiden, dog uten at jeg føler meg veldig tiltrukket av den.
Men jeg leker - generelt - med tanken. Det er et kult ur. Tar seg bra ut på bilder ihvertfall......:cool:


rolex_116509_pic1_zps68961b35.jpg


rolex_116509_pic2_zps76245a74.jpg


116509-2_zpsf368ce7b.jpg
 
Veldig fin. Hvitt gull, røde visere og mørk skive er veldig pent, og passer jo godt til sesongen vi har foran oss. Men skal jeg være helt ærlig holder jeg fremdeles en knapp på den i RG. Synes fargekombinasjonen av rosegullet og sjokoladeskiven bare er utrolig stilig - både klassisk og frekt på samme tid. Litt "pimp" faktor skader ikke. :p
 
Jeg føler med deg Moore - jeg har "smakt på" 116509 en stund selv. Det er en utrolig stilig klokke som jo også ligger for salg her på forumet om dagen.

Det er dog et eller annet som gjør at jeg heller ikke har løpt og kjøpt, hva det er kan jeg ikke helt sette fingeren på.

Utrolig tøff klokke, fine farger, flott skive, fine kontraster og flott materiale den er laget av.
 
Nå har du jo en El primero, men om du ønsker en grønn boks med prim så vet jeg om en hvit skive. Loff om du vil.

Pm om du vil vite mer.

Så begynner den rose-tilleggs klokken på b, som vi har blitt enige om;)
 
Veldig fin. Hvitt gull, røde visere og mørk skive er veldig pent, og passer jo godt til sesongen vi har foran oss. Men skal jeg være helt ærlig holder jeg fremdeles en knapp på den i RG. Synes fargekombinasjonen av rosegullet og sjokoladeskiven bare er utrolig stilig - både klassisk og frekt på samme tid. Litt "pimp" faktor skader ikke. :p

+1
 
Grrrr.....
Dette spriker jo i alle retninger......


Veldig fin. Hvitt gull, røde visere og mørk skive er veldig pent, og passer jo godt til sesongen vi har foran oss. Men skal jeg være helt ærlig holder jeg fremdeles en knapp på den i RG. Synes fargekombinasjonen av rosegullet og sjokoladeskiven bare er utrolig stilig - både klassisk og frekt på samme tid. Litt "pimp" faktor skader ikke. :p

Thanks, - det var i utgangspunktet min tanke også.
Vurderte i begynnelsen aldri en WG 116509 som noen "match" for en RG 116515.
Men så kommer denne snikende følelsen av noe som er mer enn bare et øyeblikks fascinasjon, men mer en tanke om et interessant alternativ jeg egentlig kunne vurdert å eie.

Jeg lar den synke. Tanken, that is.
Mulig den går helt til bunns og blir der.....;)

Meget pent. Nydelig med røde visere mot den mørke skiven.

Veldig enig.
Det er her fascinasjonen min også lot seg forføre....:p

Jeg føler med deg Moore - jeg har "smakt på" 116509 en stund selv. Det er en utrolig stilig klokke som jo også ligger for salg her på forumet om dagen.
Det er dog et eller annet som gjør at jeg heller ikke har løpt og kjøpt, hva det er kan jeg ikke helt sette fingeren på.
Utrolig tøff klokke, fine farger, flott skive, fine kontraster og flott materiale den er laget av.

Enig.
Spørs om det blir noe ut av denne flørten med 116509.
Det er uforskammet mye annet moro man kan få for en pott på rundt 100-130k. :rolleyes:

Stilig!
Men jeg synes den hvite pandaskiven faktisk er enda tøffere :cool:

Nope.
Der er jeg ikke like sjarmert, mikke! :)

Nå har du jo en El primero, men om du ønsker en grønn boks med prim så vet jeg om en hvit skive. Loff om du vil.
Pm om du vil vite mer.
Så begynner den rose-tilleggs klokken på b, som vi har blitt enige om;)

Ja, min Zenith med El Primero calibre 4001 er kanskje det kuleste El Primero-kalibret man kan ha. IMHO.
Samtidig har jeg jo hatt en Daytona i stål tidligere, dog ikke Zenith-Daytona, men føler likevel jeg liksom har "been there done that".
Uten at jeg skal dra den der for langt.....

Den andre du er inne på - "som vi vet om og begynner på B" - blir nok hakket for stor for meg, men du verden for et ur.
Mulig jeg kunne gå for en enklere klassisk RG som begynner på A istedet.
Vet ikke helt om jeg tar sjansen på å svi av altfor mange "bananer" på et første ur i RG. Et metall jeg ikke har opplevd før, og nok tro jeg må "gå meg litt inn i" over litt tid.
Kan kanskje være greit å starte i det litt små da.....;)
 
Jasså ja. Et spenstig og uventet mulig valg det, Moore! Hadde ikke forestilt meg deg og Alain Silberstein i Rose!
;)
 
Jeg er ikke uenig i at det er mye penger å blåse, men oppsiden er jo at om du kjøper brukt og klarer å få til en eller annen fornuftig handel er jo risikoen relativt lav ;).

Men ja .... det er mye moro i 130-170 land.
 
Veldig fin. Hvitt gull, røde visere og mørk skive er veldig pent, og passer jo godt til sesongen vi har foran oss. Men skal jeg være helt ærlig holder jeg fremdeles en knapp på den i RG. Synes fargekombinasjonen av rosegullet og sjokoladeskiven bare er utrolig stilig - både klassisk og frekt på samme tid. Litt "pimp" faktor skader ikke. :p


Veldig enig med Kohe321. Sammenlignet med den i Sjokolade og RG ble denne, vet ikke om det er lov å si det, litt kjedelig. Griselekker, men konservativ. Og det har du vel fra før? :D
 
Jeg er ikke uenig i at det er mye penger å blåse, men oppsiden er jo at om du kjøper brukt og klarer å få til en eller annen fornuftig handel er jo risikoen relativt lav ;).

Men ja .... det er mye moro i 130-170 land.

Mulig jeg må reorientere meg etter noe annet moro istedet, ja.....:confused:

Veldig enig med Kohe321. Sammenlignet med den i Sjokolade og RG ble denne, vet ikke om det er lov å si det, litt kjedelig. Griselekker, men konservativ. Og det har du vel fra før? :D

Det var da voldsomt så mange "fans" denne 116515 fikk, da......:rolleyes:

Men joda, jeg ser poenget. RG "ruver" mer og har så definitivt høyere presence. Dette krever tid og vurdering.