Kopier/fakes på Finn.no

Men er det ikke litt sånn at så og si alle Daytona som har en skive utenom den som er standard, blir kalt "Paul Newman" av uvitende?

Jepp, det har gått litt inflasjon i "Paul Newman". Ikke noe offisielt fra Rolex, og strengt tatt er det vel bare én Daytona som fortjener betegnelsen. Men det har blitt vanlig å benytte navnet på alle Daytona-skiver med helfargede subdials ...

Prisen på den stemmer ikke overens med hva en slik klokke ligger på ellers..

Jeg ser at det er billig, men lav pris er ikke det samme som kopi. Enkelte ganger selger folk gjenstander billig på grunn av pengemangel.

Er det noe synlig på klokken som tyder på at det er kopi?

Jeg ser at det er billig, men lav pris er ikke det samme som kopi. Enkelte ganger selger folk gjenstander billig på grunn av pengemangel.

Hvis fyren hadde trengt raske cash og klokka er ekte. Hvorfor pantsetter han den ikke? Han hadde sikkert fått minst 10k på en kliss ny Hublot Big Bang? Det er ikke vanskelig og skjønne at klokka er fake som fy..... Jeg syntes du skal begrunne argumentene dine bedre hvis du skal rykke ut og forsvare alle fake klokkene som presenteres i denne tråden:roll:

Hvor mye koster en ny BigBang a!? 50-100k!? å han selger den for 3k? :p

Om den ikke er fake, så er den stjålet! :)

Hvis fyren hadde trengt raske cash og klokka er ekte. Hvorfor pantsetter han den ikke? Han hadde sikkert fått minst 10k på en kliss ny Hublot Big Bang? Det er ikke vanskelig og skjønne at klokka er fake som fy..... Jeg syntes du skal begrunne argumentene dine bedre hvis du skal rykke ut og forsvare alle fake klokkene som presenteres i denne tråden:roll:

Jeg forsvarer da ikke fake-klokkene. Jeg spør RETT UT HVA SOM INDIKERER AT DENNE ER FAKE. Er det vanskelig å svare på?
Jeg ser en tendens på TS at folk bruker lav pris som argument for at klokker er fake, noe som ikke alltid er tillfelle. Hvis denne klokken hadde vert priset til 80k, ville alt da vært ok?? .....

Og bare så det er sagt, det er ikke alle som en gang vet at pantelåneren eksisterer.

Hvis du gidder og lese innlegget mitt litt lenger opp, skriver jeg at jeg har NULL PEILING på Hublot, og i innlegget etter spør jeg hva som indikerer at klokken er fake. Vanskelig å forstå??...eller svare på?

Hvor mye koster en ny BigBang a!? 50-100k!? å han selger den for 3k? :p

Om den ikke er fake, så er den stjålet! :)
Du er inne på noe vesentlig. Tyvegods og fake er to forskjellig ting, ikke sant?

Jeg forsvarer da ikke fake-klokkene. Jeg spør RETT UT HVA SOM INDIKERER AT DENNE ER FAKE. Er det vanskelig å svare på?

Det er ikke alltid like lett og spotte en fake på de dårlige bildene som legges ut, men hvis du ser på prisen
og krydrer tilværelsen med litt sunn fornuft så er det ikke vanskelig og forstå......