Klokkespotting

Idag har jeg spottet 4 eller 5 Submarinere en Daytona og en Breitling av ukjent modell. Det er sol :)
 
Idag har jeg spottet 4 eller 5 Submarinere en Daytona og en Breitling av ukjent modell. Det er sol :)

+1 ... eller ja bare spottet en sort Sub på lønsjing på Majorstuen.
Men på middag hos en sub 18k/SS og en Breitling chronograph på naboen der (tok den først for å være en Omega Speedmaster i sin enkelhet) - noen som kommer opp med forslag på hva for modell det kan være.
-Sort Breitling, tre sorte subdials och sort dial (subdials på klokken 3, 6 og 9)
 
Er ikke så mye misunnelse, mer det at det som tidligere var en anerkjent modell har blitt en posørkrone for vestkantkidz med kjøpediplom fra BI, og blitt en modell det har gått inflasjon i.
Snart er det like mange av dem som canada goose jakker, selv om man bruker aldri så mye nato for å pimpe den.

Kjære Lilac,

Jeg er ikke uenig med deg. Men la oss holde meningene våres litt skjult vedrørende den nevnte (og tilsvarende) modell. Det blir så forbannet mye sure oppstøt her på sonen når vi blotter oss :D

Frode.
 
Et par stive innabords, klype salt oppfordres.

Jeg er uenig, østkantgutt som fy, og sporter Sub på nato, ofte..

Skal gå litt i dybden på hvorfor slik at dere kanskje skjønner hvor jeg vil, i konstuktivhetens navn.

Altså, vi må se litt på hva vi faktisk snakker om her. Verdens (!) mest populære klokkedesign gjennom tidene, båret på reim inspirert (for mitt vedkommende) av James Bond som utgjør den mest klassiske, sportslige, anvendelige og vakre kombinasjon ever. Det handler hverken om penger status eller whatever man måtte legge i det.

Hadde diskusjonen dreid seg om Hublot (sorry alle som liker Hublot) skulle jeg klappet igjen for lenge siden, men vi snakker Submariner..

Jeg vil gjerne henvise til et eksempel. Vet om en som er bosatt på "vestkanten". Han sporter en original 45 år gammel 5513 på nato, kun fordi han liker Rolex. For den "gemene hop" ser klokka ut som noe som er kjøpt på loppemarked, men for den invidde er den hottere en Rihanna og Claudia Schiffer, nakne, samtidig, med hverandre...

Et annet eksempel må bli meg.., som jeg ikke skal si så mye om. Skal nøye meg med å si at imaget til Rolex gir meg mer hodebry enn glede noen ganger, og det er ikke "vestkantkidZA" sin skyld...

Man står selvsagt fritt til å mene akkurat hva man vil, men hvis man melder seg inn i motorsykkelforumet for å proklamere at bil er best, så er man på bortebane..

Det essensielle spørmålet må bli: Kan noen, uansett hvem, rokke ved nydligheten til en Rolex Submariner? (fasit:NEI!)

Og, hvis du lar deg irretere av en posør, så er du ikke ekte.

Leppa fra østkanten har talt. God kveld til dere alle.;)
 
Enig med flere kommentarer her. Hvordan kan vi dømme folk uten å vite noe som helst?
For alt vi vet, har kanskje disse gutta ofra blod og tårer, samt spart i flere år for å få tak i denne suben.....
 
Fremfor alt mener jeg at denne type holdning er fullstendig malplassert på et forum hvor folk bruker flere hundre tusen kroner på noe så meningsløst som klokker.

Sannsynligheten for at du bommer stygt på stereotypene i et slikt miljø er veldig, veldig store og ikke minst - her har vi alltid hatt en trivelig, "gentleman" aktig tone blottet for misunnelse og sure oppgulp rundt hvor folk er fra, hvordan de finnansierer klokkene og hvilken stil de kjører.

Utsagnet er ikke noen revolusjonerende brannfakkel, bare et meningsløst spetakkel som skaper dårlig stemning uten noen videre verdi.
 
Spottet en, kanskje to Panerai, samt en noe annet som ikke så billig ut, på 3 dresskledde karer utenfor NAV Sagene :)
 
Spottet en sub tt på en som jobbet på bilverksted i Tønsberg igår, og har spottet en omega seamaster i møte på psykiatrisk avd istad!
 
Spottet denne på en kollega på jobben.:D

IMG_0546.jpg