Den store sykkeltråden

Fet hybrid Andersen! Tenk den med riser styre:)

Har hatt brooks sete jeg og, herlig på sykler som kler det.
 
Bildet er av en http://fireflybicycles.com/ de lager mye vakkert!

Jeg har lyst på en slik type hybrid, selv om jeg aldri har prøvd å sykle med slikt styre. så vet jo ikke om det hadde funket. Men tror jeg måtte hatt riserstyre ja. Ryggen er ikke veldig glad i veldig foroverbøyd sittestilling.

noe annet, hvordan er markedet for brukte sykler? Har en Gekko terreng/hybrid som om jeg ikke klarer å fikse ryggvondt med riser og evt kortere stem må byttes ut. Men har ingen anelse om hva jeg kan forvente å få for den. Den er pent brukt i en sesong. Er det halv pris som gjelder?
 
Tror du må se om du finner passende annonser å sammenligne deg med. Er jo kurant å regne ut verditap pr år.
Så kan du jo legge deg ca rundt det?
 
Ja vel noe slikt jeg må gå for. Er bare det at jeg synest det er vanskelig, da alle sykler er så forskjellig utstyrt så er det vanskelig å sammenligne. Får se hva det blir til, jeg har forstått det slik at jeg har maxet den ligningen som var i de reglene.
 
Fantastisk klipp! Om du mister balansen på den trackstanden blir du seende ganske latterlig ut. Bra gampetråkk på slutten!
 
Her snakker man skills
[video=youtube;Y-z0Kh0pvNM]http://www.youtube.com/watch?v=Y-z0Kh0pvNM&feature=endscreen[/video]
 

Ja, den er legendarisk og kjøringen er overmenneskelig. Jeg var helt satt ut når jeg så det live. Han har tidligere kjørt som et slips etter styret, og så kommer han plutselig og kjører superkontrollert, låser aldri hjulene og holder dekkene fri og får verdenseliten til å se ut som kløner. Får aldri nok av det klippet!
 
Ja, den er legendarisk og kjøringen er overmenneskelig. Jeg var helt satt ut når jeg så det live. Han har tidligere kjørt som et slips etter styret, og så kommer han plutselig og kjører superkontrollert, låser aldri hjulene og holder dekkene fri og får verdenseliten til å se ut som kløner. Får aldri nok av det klippet!

Sett den før jeg også, dog ikke live! Men en ting er helt sikkert, han må ha baller av stål! :eek:
 
Sett den før jeg også, dog ikke live! Men en ting er helt sikkert, han må ha baller av stål! :eek:

Jeg satt i sofaen da, men det var live ;)

I tillegg er det umulig å se på videoen hvor bratt det egentlig er. Tar meg den frihet å poste noen bilder Cahlshus postet på et annet forum fra samme løypen. Det er bratt! Nå har jeg riktig nok Ulriken som hjemmebane, men det her er ganske hårete i sleip gjørme:

p4pb5375200.jpg


p4pb7069496.jpg


p4pb5375230.jpg
 
Har benyttet aftenen til å bygge sykkel på ny ramme som ble levert på døren i dag :)

Noe nytt, mest gammelt. Alt i alt veldig fornøyd med å bruke minimalt med penger og ende opp med en nærmest splitter ny sykkel på 7,2 kg inkludert pedaler og alt mulig..

IMG_7944.JPG


IMG_7949.JPG
 
Lagde en byggeliste til et annet forum (under). Prisen er faktisk ikke spesielt høy. Rammesettet kom på ca. 5000 med lisensrabatt og total pris inkludert hjul og alle deler som på bildet ble rundt 15 000 kr. Svært rimelig for en sykkel på 7,2 kg med karbongaffel, karbonsetepinne og et svært lett karbonstyre :)

Dagens 12-milstur gav også et ufattelig godt inntrykk av sykkelen. Den gir utrolig mye for pengene.

Build list w/o weights:

Frame: 2012 Canyon Ultimate AL EVO size 58/L
Fork: 2012 Canyon One One Four Six, carbon

Seatpost: Canyon VCLS 28.2, carbon
Brakes: DA7900
Levers: DA7900
Crankset: DA7800
FD: DA7900
RD: Ultegra SL
Chain: Shimano 105
Cassette: Shimano 105 12-27
Saddle: Selle Italia SLR (carbon rails)
Bar: 3T Ergosum LTD
Stem: 130mm Ritchey 4axis 1 1/4" -6°
Pedals: Speedplay Zero SS
Bartape: "Flow" geltape
Pads: Swissstop Yellow Flash King
Cages: Arundel Mandible UD oil slick (matte)
Cables/housings: Jagwire

Wheels: Carbonzone carbon tubulars (probably race wheels, Ksyrium Elite for training)
Front tire: Mavic Grip Link
Rear tire: Continental Sprinter Gatorskin

Canyon chain catcher mounted to bottle cage bolts
 
Lagde en byggeliste til et annet forum (under). Prisen er faktisk ikke spesielt høy. Rammesettet kom på ca. 5000 med lisensrabatt og total pris inkludert hjul og alle deler som på bildet ble rundt 15 000 kr. Svært rimelig for en sykkel på 7,2 kg med karbongaffel, karbonsetepinne og et svært lett karbonstyre :)

Dagens 12-milstur gav også et ufattelig godt inntrykk av sykkelen. Den gir utrolig mye for pengene.


Det var jo ikke ille mye, hvordan er flexen på rammen da?
 
Hvilken fleks? :)

Den er pinne stiv.. stivere enn de fleste karbonsykler jeg har brukt, men samtidig er den absolutt også komfortabel.
 
Canyon bruker en del tid på utvikling av alurammene sine virker det som, mens det hos mange andre produsenter bare er en ettertanke etter at man har utviklet carbonrammene, evt. bare veldig gamle design, som f.eks. hos Cervélo (S1 er hvor mange år gammel??).