Tores skattekiste

Nytt tilskudd til samlingen. Det ble ikke tid til utpakking siden jeg knapt har stått stille siden den kom. En av de første klokkene jeg la min elsk på. Da Bjerke fikk inn den nye 39mm var jeg så dum å prøve den på først og så denne etterpå. Da så den så liten og stusselig ut, og jeg var uansett ikke så begeistret for klokker under 39mm. Den store ble jeg aldri helt fortrolig med, det var ett eller annet med proporsjonene jeg ikke fikk til å stemme, og så ble hele Exploreren avskrevet for min del.

DJen jeg skaffet meg for ikke så lenge siden har gitt meg et helt nytt perspektiv på mindre ur, og nå er det nesten i ferd med å bikke andre veien slik at de andre klokkene mine som nesten alle er 42mm ser ganske store ut. Da ble plutselig Explorer aktuell igjen, og takket være DJen har jeg fått klokken jeg egentlig alltid innerst inne hadde lyst på. Herlig understated og enkel. Kan brukes i omtrent alle sammenhenger, og passer like godt på lenke, skinnrem, nato eller perlon.

TBE_1618.jpg
 
Gratulerer med flott klassiker. Ser strøken ut.

Er enig med deg, 36mm er ikke lite. 42 mm er absolutt maks for meg, noe større så ville jeg antagligvis se ut som de Kineserene med Panerai som jeg så i en annen tråd her...

Men er jo smak og behag som alt annet:)

(Og selvfølgelig avhengig av størrelsen på håndledd).
 
Grattis! :) Kjempelekkert og meget andvendelig ur, denne går til alle anledninger og med alt av "sko."
 
Gratulerer med ny klassiker. Du begynner å få en helt rå samling ur i boksen. :)