Dagens kjøpetips

Hei!,

Hvis jeg ikke husker helt galt har også denne klokken vært oppe i denne tråden tideligere(se tilbake noen sider)?

Nå sitter ikke jeg med den rette kompetansen på Rolex, men ut i fra bildene ser det ut som at kassen har blitt overpolert/slipt. Lugsene ser ekstremt tynne ut, og i forskjellig tykkelse.Bilde 4, ser ikke bra ut!;)

Takk! Akkurat det jeg trengte å vite!

Noen som vil synse om hva prisen vil være for Pepsivariant i ok stand? Gjerne fra 80-tallet?
 
overpolert lugs=prutningsmonn vil jeg tro. på den annen side ser klokken ellers pen ut for å være vintage IMHO etter en rent overfladisk kikk på bildene. det er heller ikke mange slike til salgs i norge så om du får fot av denne ville jeg kjørt på, selv om det ikke er et feilfritt eksemplar. alternativet blir å kjøpe utenlands og momse den inn; for et bedre eksemplar må du sikkert regne med å betale noe mer.

just my 2c :)
 
overpolert lugs=prutningsmonn vil jeg tro. på den annen side ser klokken ellers pen ut for å være vintage IMHO etter en rent overfladisk kikk på bildene. det er heller ikke mange slike til salgs i norge så om du får fot av denne ville jeg kjørt på, selv om det ikke er et feilfritt eksemplar. alternativet blir å kjøpe utenlands og momse den inn; for et bedre eksemplar må du sikkert regne med å betale noe mer.

just my 2c :)

Takk for dine tanker og viten!

Rent praktisk, er det en fare for at lugsene kan ryke eller er det mer kosmetisk at det er ugunstig? Jeg tenker jo litt at det å betale noe mer for et bedre eksemplar vil være gunstig dersom man en gang må selge den videre (gud forby). Det man betaler mer nå, vil man kanskje få igjen? Ugunstig nå vil nok også være ugunstig i morgen.

Sikler jo litt, da jeg senest så en i lunsjen i dag og ble litt misunnelig, men finnes jo så mye fint. Med tiden til hjelp finner man nok noe det er verdt å vente på.
 
overpolert lugs=prutningsmonn vil jeg tro. på den annen side ser klokken ellers pen ut for å være vintage IMHO etter en rent overfladisk kikk på bildene. det er heller ikke mange slike til salgs i norge så om du får fot av denne ville jeg kjørt på, selv om det ikke er et feilfritt eksemplar. alternativet blir å kjøpe utenlands og momse den inn; for et bedre eksemplar må du sikkert regne med å betale noe mer.

just my 2c :)

http://http://www.blocket.se/goteborg/Rolex_GMT_II_37707640.htm?ca=15&w=3

Hva tror dere eventuelt om denne? Har bedt om flere bilder på mail.

En del bedre pris enn denne:
http://www.blocket.se/helsingborg/Rolex_Gmt__Fat_Lady__16760__87_36976250.htm?ca=15&w=3

Setter pris på kommentarer og tips.
 
Jeg ville nok ikke gått for den på finn. En slik klokke, til den prisen, skal bli solgt øyeblikkelig om alt er i orden. Så er nok som de andre sier, den er overpolert, og dimensjonene blir jo helt feil på lugsene. Ser merkelig ut.

Spar heller pengene dine og vent på noe annet :)
 
Arrrrrrrrggggggggggggggggggggggggggggggggggggg! Frodo, send piller vestover!!!
9800 USD hos Jacek...
DSC02580.jpg
 
Det er stål/platina modellen som koster 50k, YM II i hvit gull koster 200k :D
Men Lervik driver jo en butikk, det koster. så de må jo ligge endel over privat markedet.

Opps, leste ikke annonsen godt nok, regnet med at det var den det var linket til. Vel, 50K for stål er vel ikke suerbillig, nei. Den burde i så fall vært nyservisert.
 
Opps, leste ikke annonsen godt nok, regnet med at det var den det var linket til. Vel, 50K for stål er vel ikke suerbillig, nei. Den burde i så fall vært nyservisert.

Alle de brukte klokkene Knut selger er nyservede. I tillegg selges de med minimum ett års garanti. Men, når det er sagt, så har jeg gjort ham oppmerksom på at han priser de brukte klokkene sine litt høyt.
 
Alle de brukte klokkene Knut selger er nyservede. I tillegg selges de med minimum ett års garanti. Men, når det er sagt, så har jeg gjort ham oppmerksom på at han priser de brukte klokkene sine litt høyt.

Det er jo selvfølgelig bra med nylig service og garanti ,og det er jo en trygghet man kan betale litt ekstra for:) Generelt er alikevel bruktprisene til Knut en del for høye, og gjenspeiler ikke bruktmarkedet i mine øyne.. Men for hver gang du sier ifra, jayeff, er vi kanskje litt og litt nærmere "riktige" bruktpriser fra Lervik:)
 
Alle de brukte klokkene Knut selger er nyservede. I tillegg selges de med minimum ett års garanti. Men, når det er sagt, så har jeg gjort ham oppmerksom på at han priser de brukte klokkene sine litt høyt.

Tja, for høyt for hvem? Han skjønner vel fort selv om de blir liggende på hylla i åresvis. Hvis ikke er det jo per definisjon ikke overpriset for det markedet som handler i butikken hans. Jeg tror nok at kundene til Lervik på brukte ur ikke er de samme som tråler finn og TS etter kupp, men heller ser på det som en fin anledning til å spare noen kroner i forhold til et nytt i samme butikken... Et annet moment er jo, uten at jeg kjenner hans kalkyler på brukte ur, at det vil jo være meningsløst å pushe brukte ur med en langt lavere margin enn på nye. Da må det i såfall gi et rent mersalg og det tviler jeg på at det er...