Pris på Rolex 16610 fra 1989 ?

Medlem
22. nov. 2010
Innlegg
462
Sted
Bergen/Stavanger
Til Rolex ekspertene på TS! :)

Hvor mye må jeg regne med å betale for en 16610 fra 1989 (mitt fødselsår) ? Brukt selvsagt. Siden det var i 1989 denne modelle ble produsert (?) tenkte jeg det ville vert litt artig å hatt en fra dette året.

På forhånd, takk for alle svar :)

Léon:cool:
 
Ser ingen grunn til at en 89-modell skulle være mere ettertraktet enn andre modeller (snakk om klokken her altså) så en pris på mellom 25 og 30' tror jeg er realistisk.
 
Ser ingen grunn til at en 89-modell skulle være mere ettertraktet enn andre modeller (snakk om klokken her altså) så en pris på mellom 25 og 30' tror jeg er realistisk.

Hehe, er ikke du også 89er da Mathfjeld? ;)

25-30 k for en brukt 22 år gammel Rolex ? .. de holder seg alt for godt i pris ;) Håpte på mer mot 20 k..
 
Hehe, er ikke du også 89er da Mathfjeld? ;)

25-30 k for en brukt 22 år gammel Rolex ? .. de holder seg alt for godt i pris ;) Håpte på mer mot 20 k..

Stemmer godt det :) Har en 14060 fra 91, skulle gjerne sett at den var to år eldre.

Er godt mulig du får dem så langt ned som 20` også, men jeg tror det er langt mellom de.
 
Gikk jo nettopp en her 94 modell som lå ute for 23k. Johnny hadde en 97 modell nyservet som gikk for 26, den forsvant fort. Begge uten boks og papirer.

Så da trenger du bare at det klaffer med en 16610, fra akkurat 89, med en selger som synes 20k er en grei pris. Nå er det snart jul, men jeg tror 2av3 kommer sjeldent nok, og at du må være forberedt på å klatre litt på 20tallet.
 
Hvordan kan du være sikker på at en klokke er fra 1989?
L-serie gikk jo fra 1988 - 1990.
Normalt vil vel klokkene fra -89 ha et nummer som ligger sånn midt på treet, men kan man være sikker?

Er det noen som har en oversikt over hvilke L-serienummer som stammer fra 1989?
 
Dette har jeg tenkt på med mange klokker:

Hva er omløpshastigheten på klokker. Hvis jeg kjøper en klokke i januar til et nyfødt barn er den fra barnets fødselsår? Teller man kjøpsår eller produksjonsår?

Tipper det finnes nok av klokker med to forskjellige år. Alle salg hvor selger har kjøpt klokken selv, eller har orgialkvittering vil ha kjøpsåret som "rolex fra....". Alle som ikke har det som finner året i en database vil ha produksjonsåret.

Vilt gjettet vil jeg tro at for eksempel de i London som spesialiserer seg på å selge Rolexer fra folks fødeår har hatt en og annen klokke innom som de ikke er 100% trygge på årstallet uten at det har stoppet dem fra å presentere klokkene som fra det året de finner mest sannsynlig..... Men det er ren spekulasjon.
 
Teller man kjøpsår eller produksjonsår?

Tipper det finnes nok av klokker med to forskjellige år.

Nettopp.
Og om jeg skulle finne meg en sub fra 89 hadde jeg konsentrert meg om ref. 168000 for å snevre inn da får man en sjelden modell og sjansen er stor for at papirene til en 168000 blir Stemplet 1989...
 
22dkk for en 16610 uten lenke er ikke noen god pris. Husk at en ny oyster lenke til disse nå koster 7k (har hørt rykter om nye priser på 9k!) Er du heldig får du tak i en brukt oyster lenke for 3-4k...

AW:)
 
Min erfaring etter å ha kikket litt rundt er at det skal godt gjøres å gjøre et kupp på Rolex i utlandet.

Det er godt mulig at det finnes en del unntak, men så lenge man ikke kjøper klokken personlig for så å la være å betale moms, så gjør man sansynligvis de beste kjøpene her i Norge.
 
Tenker vi sier henholdsvis 29k og 34k. Og da er ikke frakten tatt med ;)

Plutselig ikke så billig lengre... I hvert fall ikke for sistnevnte.


Hvordan er det mulig å ta 34'+ for en brukt 14060 fra 2005, når et flett ny kan kjøpes for under 40'?