Jeg opererer med noen uskrevne regler for klokkebruk/samling/kjøp. Her er mine, har du noen?
Om du har kan du skrive dem ned her, så er de ikke lenge uskrevne.
Lars Birger
Om du har kan du skrive dem ned her, så er de ikke lenge uskrevne.
- Vet jeg ikke hvilken klokke jeg vil bruke en dag er det fast regel å gå tilbake til default. Da blir det Grand Seiko Quartz SBGX 061.
- Jeg bytter aldri klokke i løpet av dagen, den jeg tar på om morgenen blir på til kvelden.
- Reiser jeg hjemmefra er det med bare en klokke, og den er på armen.
- Er det en klokke jeg ikke har brukt på en stund stilles dato og tid korrekt etter tidssignalet på Watchville før jeg bruker den.
- Kvartsklokker stilles ved sommer/vintertid (unntatt en Seiko 7C-43 som fortner 90 sekunder i måneden)
- Jeg kjøper ikke klokker som ikke kan fungere som "den eneste". (Unntak her for Seiko Tuna og Ashtray.)
- Jeg bekymrer meg ikke for riper.
- Jeg bruker bare penger jeg har og kan tape om markedet forsvinner over natta.
- Klokker med tre visere og reim heter ikke "dressklokke" men "vanlig klokke" da kan de brukes når jeg vil.
- Jeg vil aldri bruke uttrykket Beater og Grail om en klokke jeg bruker ofte og en jeg har lyst på.
- Og til slutt, noe som ikke er en regel, men en observasjon: Mine klokker finner oftest sin rem/lenke og blir på den når den rette matchen er funnet
Lars Birger