Urmaker Bjerke

Rolex er verdens største klokkeprodusent, både i volum og omsatt verdi. Da er det naturlig at det blir (for) mye Rolex.

Det paradoksale er at mange henger seg opp i og proklamerer at "...nå er jeg lei Rolex...", mens man ikke like ofter poster "...hørte dere episoden om (non-Rolex) der de omtaler (modellen)? Artig episode!"

Selv blir jeg innimellom lei alt Rolex-tytingen, spesielt når innholdet i Podcast, YouTube, artikler, et al ikke har noe med Rolex å gjøre - men bruker ordet "Rolex" for å få trafikk. Det er jeg mer lei enn reelt innhold som omtaler Rolex. Jeg er også lei (uberettiget) kritikk av Rolex kun fordi det er Rolex.

Det er mye artig der ute. Muligens vi må bli flinkere til å ikke bare kritisere noe - men heller proklamere og fremme det vi liker som alternativ og som er litt annerledes. Vil øke trafikk og mangfold til de som satser på noe utenfor allfarvei.
 
Rolex er verdens største klokkeprodusent, både i volum og omsatt verdi. Da er det naturlig at det blir (for) mye Rolex.

Det paradoksale er at mange henger seg opp i og proklamerer at "...nå er jeg lei Rolex...", mens man ikke like ofter poster "...hørte dere episoden om (non-Rolex) der de omtaler (modellen)? Artig episode!"

Selv blir jeg innimellom lei alt Rolex-tytingen, spesielt når innholdet i Podcast, YouTube, artikler, et al ikke har noe med Rolex å gjøre - men bruker ordet "Rolex" for å få trafikk. Det er jeg mer lei enn reelt innhold som omtaler Rolex. Jeg er også lei (uberettiget) kritikk av Rolex kun fordi det er Rolex.

Det er mye artig der ute. Muligens vi må bli flinkere til å ikke bare kritisere noe - men heller proklamere og fremme det vi liker som alternativ og som er litt annerledes. Vil øke trafikk og mangfold til de som satser på noe utenfor allfarvei.
Well spoken!
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Rolex er verdens største klokkeprodusent, både i volum og omsatt verdi. Da er det naturlig at det blir (for) mye Rolex.

Det paradoksale er at mange henger seg opp i og proklamerer at "...nå er jeg lei Rolex...", mens man ikke like ofter poster "...hørte dere episoden om (non-Rolex) der de omtaler (modellen)? Artig episode!"

Selv blir jeg innimellom lei alt Rolex-tytingen, spesielt når innholdet i Podcast, YouTube, artikler, et al ikke har noe med Rolex å gjøre - men bruker ordet "Rolex" for å få trafikk. Det er jeg mer lei enn reelt innhold som omtaler Rolex. Jeg er også lei (uberettiget) kritikk av Rolex kun fordi det er Rolex.

Det er mye artig der ute. Muligens vi må bli flinkere til å ikke bare kritisere noe - men heller proklamere og fremme det vi liker som alternativ og som er litt annerledes. Vil øke trafikk og mangfold til de som satser på noe utenfor allfarvei.

De har nok litt å gå på før de er verdens største klokkeprodusent i volum :)
 
De har nok litt å gå på før de er verdens største klokkeprodusent i volum :)
Grei presisering og push-back @Jon Henrik. Mente kombinasjonen av "volum og verdi" (ref. den grafiske subjektive og estimat-baserte Morgan Stanley oversikten).

Morgan-Stanleys-Top-20-Swiss-Watch-Company-Ranking-for-2024.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Som nevnt i en annen tråd så synes jeg denne podcasten hadde vært aldeles topp hvis de bare hadde fått erstattet den klovnen som er programleder. Han ødelegger mer enn han bidrar.
Bjerkes representant synes jeg gjør en god jobb og de har hatt mange gode gjester.
P.t. synes jeg fortsatt de er klasseledende i Norge på klokkepodcast. Men jeg er fullstendig enig i at det kan bli veldig mye vas, rør og tidvis en enorm runkering om Rolex,tudor og rapstars fra denne Jim mens kollegaen prøver å få ting tilbake på spor igjen.

En mer kyndig og litt mindre tøvete programleder så hadde denne vært terningkast 6 spør du meg.
100% enig, blir for bajas for meg
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Tough crowd. Har kun hørt sporadiske episoder av den omtalte podkastserien. Hvis det nå er slik at Urmaker Bjerke vier "Rolex" for mye sendeflate, så er jo det litt rart.

Jeg vil tro at de ikke lager podkasten kun for gøy, men at den har en slagside mot å tjene mer penger. Å fokusere for mye på modeller de ikke kan selge til sine kunder virker jo som en dårlig podkast-strategi.

De bør jo være mer strategiske og ha en taktikk som gir mer traction på merker lytterne faktisk kan kjøpe etter å ha hørt på, skape interesser for disse merkene og modellene og derigjennom oppnå en bedre business via å ha denne podkasten gående.
 
  • Liker
Reaksjoner: smalahove
Tough crowd. Har kun hørt sporadiske episoder av den omtalte podkastserien. Hvis det nå er slik at Urmaker Bjerke vier "Rolex" for mye sendeflate, så er jo det litt rart.

Jeg vil tro at de ikke lager podkasten kun for gøy, men at den har en slagside mot å tjene mer penger. Å fokusere for mye på modeller de ikke kan selge til sine kunder virker jo som en dårlig podkast-strategi.

De bør jo være mer strategiske og ha en taktikk som gir mer traction på merker lytterne faktisk kan kjøpe etter å ha hørt på, skape interesser for disse merkene og modellene og derigjennom oppnå en bedre business via å ha denne podkasten gående.
Jeg har hørt hver eneste episode. Bortsett fra de 2-3 nyeste. Og de har hatt noen virkelig bra episoder med fascinerende og spennende gjester og egne episoder med egne temaer om forskjellige merker bl.annet. At det er merker som Bjerke fører er jo fair i og med at de bidrar 90% med både det faglige og interessante i denne poden.

Det som er irriterende er at programlederen ikke har noen som helst peiling ( noe som var bittelitt sjarmerende i noen få episoder. ) men etter over 100 episoder blir det både slitsomt og et irritasjonsmoment at han for enhver pris skal hoppe vekk fra temaet og over på Rollies i schtål, rappere med tattiser i trynet og BB58.

Eksempelvis i episoden som var dedikert til Kurt Klaus nylig; Episoden varte i 37min. Da holdt han det gående om spekulasjoner om Rolex og Tudor i 17 minutter av episoden før Joakim greide å tvinge episoden over på tema. Det er litt slitsomt.

Så med en mer faglig kyndig og karismatisk sidekick til unge Bjerke så hadde dette vært utrolig bra og underholdene.
 
OK. Skjønner. Da håper jeg "unge Bjerke" gir sin makker noen konkrete råd - basert blant annet på denne tråden. Virker som det hadde vært en win-win for alle.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Bjerke har klokka til Kristian Valen for salg. 85k for en diamantbesatt twotone Chronomat hvis noen føler seg fristet.

…ja akkurat den var virkelig snasen…:LOL:
jeg mangler den «gode smak» til å begripe meg på raffinert formgiving :rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: hanse