Tv2 Tour de France Tourmanager 2020 - Tidssonen Liga

Medlem
6. nov. 2014
Innlegg
606
Sted
.
Etter ny forespørsel fra @Ban kjører vi i gang med ny runde TV2 Tour de France tourmanager.
Meld dere inn i ligaen for en spennende høst!
https://tourmanager.tv2.no
Ligakode: RT5T9HD6

963A52B2-713D-429A-944C-8AC1D3130C7E.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlendBA og Ban
Det var vilt, men jeg synes litt synd på Roglic. Jeg hadde håpet det var hans tur nå...
Enig, hadde stor medfølelse med Roglic da han kom i mål. Samtidig ser jeg i ettertid at Jumbo Visma sin taktikk med å kun kontrollere seieren inn ble mer og mer farlig dess nærmere de kom den avsluttende bakketempoen. Burde de heller ha angrepet Pogacar på noen tidligere etapper for å øke tidsforskjellen? Spesielt mtp. den store styrkeforskjellen mellom lagene rundt Roglic og Pogacar tenker jeg at dette hadde vært smart, gitt at Roglic hadde hatt beina til å sitte med på et sånt angrep.

Pogacar har ventet og ventet, og angrep med full styrke på den eneste etappen i touren der tapene er uopprettlige og man ikke har støtte fra lagkamerater hvis man har en litt dårlig dag - perfekt taktisk utført. Så håper jeg inderlig at Pogacar sin seier står seg, at det ikke dukker opp bindinger til folk som f.eks. Mark Schmidt og Milan Erzen.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Enig, hadde stor medfølelse med Roglic da han kom i mål. Samtidig ser jeg i ettertid at Jumbo Visma sin taktikk med å kun kontrollere seieren inn ble mer og mer farlig dess nærmere de kom den avsluttende bakketempoen. Burde de heller ha angrepet Pogacar på noen tidligere etapper for å øke tidsforskjellen? Spesielt mtp. den store styrkeforskjellen mellom lagene rundt Roglic og Pogacar tenker jeg at dette hadde vært smart, gitt at Roglic hadde hatt beina til å sitte med på et sånt angrep.

Pogacar har ventet og ventet, og angrep med full styrke på den eneste etappen i touren der tapene er uopprettlige og man ikke har støtte fra lagkamerater hvis man har en litt dårlig dag - perfekt taktisk utført. Så håper jeg inderlig at Pogacar sin seier står seg, at det ikke dukker opp bindinger til folk som f.eks. Mark Schmidt og Milan Erzen.

I ettertid kan det nok hende at Jumbo Visma skulle ønske de hadde lagt mer press på Pogacar på tidligere etapper, men de hadde vel litt for stor tro Roglic på tempoen. Nå prøvde de jo på noen av etappene, men Pogacar hang utrolig bra på så det er ikke sikkert Roglic hadde så mye mer å gå på. Han må jo tråkke litt selv også ;)

Ja, håper for all del at det ikke dukker opp noe grums.