Tudor Prince - når er det greit med Rolex-deler?

seiltid

Støttemedlem
Medlem
5. sep. 2022
Innlegg
614
Sted
Østfold
Tudor Prince - når er det greit med Rolex-deler?

Jeg synes Tudor Prince er en spennende modellserie, og er glad i min Date+Day. Før jeg kjøpte den vurderte jeg en mye eldre modell, med flere Rolex-deler. Jeg skjønner at det er vanlig å se Rolex-deler som krone og baklokk på Prince-modeller fra 60- og 70-tallet, men jeg synes det er litt rart å se slike deler på en Tudor fra 90-tallet.
Her ligger det en på finn som eksempel.

Når er det greit med Rolex-deler? Kan man forvente det også på "nyere" modeller?
 
Tudor ble laget med Rolex-deler som krone, lenke og baklokk til i alle fall ca 2000. Så på Tudor fra 70/80/90-tallet "skal" det være en del Rolex-deler.
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Tudor ble laget med Rolex-deler som krone, lenke og baklokk til i alle fall ca 2000. Så på Tudor fra 70/80/90-tallet "skal" det være en del Rolex-deler.
Takk! Jeg var ikke klar over at dette fortsatte frem til ca 2000, interessant
 
Tudor ble laget med Rolex-deler som krone, lenke og baklokk til i alle fall ca 2000. Så på Tudor fra 70/80/90-tallet "skal" det være en del Rolex-deler.
Begynte med eget skjold, fremfor krone, på låsen rundt 1990/slutten av 80-tallet hvis jeg ikke husker feil, men uansett Rolex’ lenke og lås.
 
  • Liker
Reaksjoner: krille og seiltid