Tissot Heritage

Medlem
23. mars 2010
Innlegg
656
Nå er jo ikke Tissot et av de mer omtalte merkene på sonen, men i kategorien "rimeligere ur" synes jeg de har noen som er fin og som jeg kunne vurdere.

I dag ble min oppmerksomhet henledet til nykomlingen "Tissot Heritage", retrostyle med en lekker blå skive, og et lenkedesign jeg ikke kan huske å ha sett før:

TISSOT_Heritage_PRS516.jpg



Motoren er en ETA 2824-2, og diameter er 40mm. Den kommer også i sort:

0714301605100-600-2.jpg

0714301605100-600-5.jpg


Ser den ligger på Jurawatches fra £445

http://www.jurawatches.co.uk/tissot/heritage

Hva synes forsamlingen?
 
Tissot har i mange år laget en del fete PR/PRS 516 modeller. Et raskt søk på ebay gir deg mange gode treff. Ta en kikk der før du forelsker deg i denne nye innpakningen.

eksempel
 
Den var fin. :D
Tissot har jo mye fint. Stålarmbåndet ser jo helt for jævlig ut da. Samme som Breitling forsøkte seg med på 125 års jubileumsmodellene sine.
 
Jeg synes den er kul.
Helt tidsriktig og trendy.
Kanskje ikke et fremtidig samleobjekt, som enkelte andre Heritage modeller til Tissot.
Likevel utvilsomt mye ur for pengene.:D
 
Jeg likte denne:smile:
Synes dog at baksiden var enda flotttere enn skive-siden! Det var noe med fomen av et sportsratt her som tiltalte meg noe j......

Kan man gå med den bak-fram?;)

Edit : hvis du går får den så synes jeg lær-reimen var flottest!
 
Om du liker den selv er viktigere enn hva sonen mener. Dette ble sagt til meg av en vis mann ved navn Frodo her på sonen.

Det er uansett ikke dumt å få litt feedback fra de mange ekspertene her inne. Jeg er ikke blant dem, men etter mitt syn er det slik at Tissot ikke kan bli så veldig feil. Den er som Toyota, rusler og går, gjør hva den skal og noen ganger ser den til og med bra ut - som denne ;)

Ville nok valgt den med sort rem. Gjerne med blå skive om den komboen finnes.
 
Nå er jo ikke Tissot et av de mer omtalte merkene på sonen, men i kategorien "rimeligere ur" synes jeg de har noen som er fin og som jeg kunne vurdere.

I dag ble min oppmerksomhet henledet til nykomlingen "Tissot Heritage", retrostyle med en lekker blå skive, og et lenkedesign jeg ikke kan huske å ha sett før.................

Motoren er en ETA 2824-2, og diameter er 40mm. Den kommer også i sort.........................

Hva synes forsamlingen?

Hmmmm - hva forsamlingen synes er vel likegyldig. Hvis du liker den så løp og kjøp :)

Men, det ser vel strengt tatt ut som det er et ETA 2836-2 som står i den modellen.

Frode.
 
Ingenting i veien med Tissot, tvertimot mye for pengene spør du meg. Og hvem bryr seg om hva andre syntes. Personlig likte jeg uret bedre enn stållenken på denne, men det er jo en filleting. Liker du så kjøp.
 
Ingenting i veien med Tissot, tvertimot mye for pengene spør du meg. Og hvem bryr seg om hva andre syntes. Personlig likte jeg uret bedre enn stållenken på denne, men det er jo en filleting. Liker du så kjøp.

He he, jeg har såpass ryggrad at jeg ikke trenger bifall fra andre før jeg handler ur eller andre varer. Og det er langt fra sikkert at jeg kjøper dette uret uansett, da jeg har mye forskjellig i kikkerten for tiden... ;)

Men jeg synes det er OK å diskutere nye ur som kommer på markedet, og da ikke bare den siste Rolex'en eller JLC'n. Og selv om det ikke nødvendigvis er avgjørende for om man går til innkjøp eller ikke, så synes jeg det er artig å høre folks meninger om ulike ur før det er kommet til unboxing. (Ved unboxing er nok folk like mye høflig som ærlig, men det er i mine øyne en god ting :D )
 
Sinnssykt nice! Hadde kjøpt den selv om den var en del mindre. :cool:

Originalversjonen (vintage) er mindre. Det ligger noen på bukta nå til en grei pris, men de ser litt slitne ut. Jeg synes det finnes utrolig mange stilige vintage-ur, men i motsetning til deg bør mine ur være minst 40mm (og maks 45mm) :)
 
Den var fin. :D
Tissot har jo mye fint. Stålarmbåndet ser jo helt for jævlig ut da. Samme som Breitling forsøkte seg med på 125 års jubileumsmodellene sine.

:p elsker den lenken, jeg.
Seastar´en kom faktisk på en sånn på 70 tallet ( fatter´n hadde en, skal prøve å finne den)

Serge Gainsbourg fikk laget en liknende i platina til sin Breitling 81600 på 80tallet og den ble legendarisk, Breitling hentet igjen idéen til 125 modellen.