Diskuterte litt med en kamerat om å være one watch guy. I de høyere prisklassene var vi stort sett enige, i hvert fall ikke uenige om hva vi hadde valgt. Speedy, Sub, El Primero, Explorer, AP RO, Nautilus osv. er de "opplagte" valgene- alt ettersom hvilken prisklasse man befinner seg i. Man tråkker uansett ikke fullstendig feil hvis man kjøper noe som er rimelig kjent.
Men hva om vi sier at budsjettet er 15000? Noe som sannsynligvis er langt over hva folk flest bruker på en klokke.
En åpenbar løsning ble umiddelbart mye vanskeligere å finne.
Speedy Reduced? Flott klokke, men det blir liksom ikke "the real deal".
Vintage Seamaster? Masse flott å velge i, men som daglig beater? Skeptisk.
En Oris Diver kanskje? Flott klokke dette også, men skal jeg bare ha én klokke vil i hvert fall jeg ha muligheten til å enkelt kunne variere med forskjellige reimer.
Jeg har faktisk ikke peiling på hva jeg hadde valgt. Hva hadde tidssonen valgt? Nytt, brukt, vintage eller gråmarked spiller ingen rolle.
Én klokke. 15000 i budsjett.
Men hva om vi sier at budsjettet er 15000? Noe som sannsynligvis er langt over hva folk flest bruker på en klokke.
En åpenbar løsning ble umiddelbart mye vanskeligere å finne.
Speedy Reduced? Flott klokke, men det blir liksom ikke "the real deal".
Vintage Seamaster? Masse flott å velge i, men som daglig beater? Skeptisk.
En Oris Diver kanskje? Flott klokke dette også, men skal jeg bare ha én klokke vil i hvert fall jeg ha muligheten til å enkelt kunne variere med forskjellige reimer.
Jeg har faktisk ikke peiling på hva jeg hadde valgt. Hva hadde tidssonen valgt? Nytt, brukt, vintage eller gråmarked spiller ingen rolle.
Én klokke. 15000 i budsjett.