Superverdi for pengene DEL 2: Bruktpris ca 30k – ditt valg?

Superverdi del 2: hvilken er ditt valg i kategorien bruktpris +/- 30' ?

  • Omega Planet Ocean

    Stemmer: 30 22,9%
  • Omega Speedy

    Stemmer: 43 32,8%
  • IWC Aquatimer

    Stemmer: 20 15,3%
  • Panerai base-modell

    Stemmer: 26 19,8%
  • Omega SMP

    Stemmer: 12 9,2%

  • Antall stemmer
    131
  • Avstemningen stengte .
Medlem
26. april 2011
Innlegg
5.100
I disse dager hvor prisen på spikerstål når nye høyder koser jeg meg stort med rimeligere klokker.
Ekstremt mye value for money i denne prisklassen! Enig?
Her er fem klokker jeg har/har hatt og alle er supre, hvilken av disse er din favoritt og hvorfor?
Alle diskusjoner rundt value for money-klokker er velkommen, inkludert innspill til andre modeller.

:)


(Del 1:
https://www.tidssonen.no/forum/threads/superverdi-for-pengene-bruktpris-ca-10-12’-ditt-valg.48547/ )



159417

speedy.jpg

pam.jpg

smp.jpg
C1B596BD-3D85-416B-9507-19E22B46EF5F.jpeg
 
DSC_0537.jpg


Det er jo mange gode kjøp der ute om man dropper krone på skiven. Alle de modellene som er listet og flere til er jo fantastiske bruktkjøp med tanke på pris/ ytelsesforhold. Jeg slår et slag for Speedmaster og Planet Ocean (har en 8900 selv i blå), men har også siklet på IWC. Tudor er det jo også mulig å få i dette prisleiet, både BB og Pelagos er jo kanonfine klokker, spesielt de siste med inhouse-verk. 30K-klassen er definitivt hyggelig for klokkeinteresserte.
 
I den prisklassen så ville jeg nok anbefalt/henvist til hovedsaklig Tudor.

For egen del, siden jeg har Sub, så ville jeg hatt store problemer med å velge mellom Panerai og Planet Ocean. Panerai er så mye ulik alt annet jeg har i boksen og ville derfor gitt meg mer/noe nytt.

Denne gangen traff musen PO. Det kunne lett vært noe annet. Siden tråden henviser til "Superverdi" så lot jeg #invistering overtale meg til å velge PO. Mulig denne ville vært mer lettsolgt enn Panerai?

8
 
  • Liker
Reaksjoner: lumer og SCUBA diver
I den prisklassen så ville jeg nok anbefalt/henvist til hovedsaklig Tudor.

For egen del, siden jeg har Sub, så ville jeg hatt store problemer med å velge mellom Panerai og Planet Ocean. Panerai er så mye ulik alt annet jeg har i boksen og ville derfor gitt meg mer/noe nytt.

Denne gangen traff musen PO. Det kunne lett vært noe annet. Siden tråden henviser til "Superverdi" så lot jeg #invistering overtale meg til å velge PO. Mulig denne ville vært mer lettsolgt enn Panerai?

8
Superverdi var absolutt ikke tenkt begrunnet i invisteringspotensialet... Så du får endre sin stemme til hvilken klokke som gir deg opplevd superverdi ift å betale ca 30':)

Enig i at flere Tudorer kunne være gode kandidater, eks Pelagos, BB og BB58 er supre klokker ift pris! Har ikke eid noen av disse så tok dem derfor ikke med i avstemmingen.

Syns det er ganske jevnt fordelt foruten Speedy (forutsigbart nok) og for meg litt overraskende at SMPen er så tydelig på jumboplass (foreløpig).

Min vurdering: IWC soleklart mest kvalitet og finish for pengene, men Panerai gir soleklart mest klokkeglede:)
 
Superverdi var absolutt ikke tenkt begrunnet i invisteringspotensialet... Så du får endre sin stemme til hvilken klokke som gir deg opplevd superverdi ift å betale ca 30':)

Enig i at flere Tudorer kunne være gode kandidater, eks Pelagos, BB og BB58 er supre klokker ift pris! Har ikke eid noen av disse så tok dem derfor ikke med i avstemmingen.

Syns det er ganske jevnt fordelt foruten Speedy (forutsigbart nok) og for meg litt overraskende at SMPen er så tydelig på jumboplass (foreløpig).

Min vurdering: IWC soleklart mest kvalitet og finish for pengene, men Panerai gir soleklart mest klokkeglede:)

Da måtte jeg slå et slag for Panerai.
Den vil gjøre seg best i samlingen min. Den vil representere noe "helt nytt", og derfor tilfredsstille nye gleder og følelser. Siden jeg ikke har en slik klokke er det klart at det er dette jeg trenger!

8- )
 
  • Liker
Reaksjoner: JanSkrotnes og Genta