Squale.ch sin nettbutikk - multo insoddifacente.....O?

Medlem
15. jan. 2016
Innlegg
1.189
Sted
Oslo
Undertegnede har hatt en alt annet enn positiv erfaring med denne nettbutikken, i forbindelse med en bestilling gjort 20 september. Multo insoddifacente - meget skuffende på deres lokale dialekt......

Når man bestiller et ur til 1200 Euro, skulle man tro at det vekket noe interesse. Det eneste jeg har mottatt så langt - d.d - var en automatisk ordre bekreftelse sendt til min "spam" konto..... Etter to purringer, samt at jeg tok kontakt med deres felles Facebook side, er det fortsatt silenzioso i fra denne selgeren....

Meget mulig at jeg er svært bortskjemt, da forrige selger (guess who :)) - sendte uret mitt samme dag som bestillingen ble lagt inn - med tracking #, to timer senere!

Blir spennede å se hva slags svar som dukker opp - når jeg nå har anmodet om at kjøpet heves....I will keep You informed!!!!
 
Ser ut som om "trussel" om opphevelse av kjøp, var det som skulle til får å få et svar. Svaret var absolutt forklarende, men - i mine øyne - ikke noe som kan tilskrives som primo kunde-service. Sjefen selv beklaget det hele, og fortalte at de måtte lage mitt ur "i fra bunnen av". Hadde de fortalt dette på et tidligere tidspunkt, så hadde mye av min "gnaging" vært utelatt.

Nå hevdes det fra onde tunger, at Squale.srl er et en-manns foretak, med begrenset evne til multi-tasking....Samtidig er det nok noe "-culture-clash" med tanke på tilnærming på drift av forretning og kundebehandling. Leste om en britisk kunde som sendte en bestilling til et annet italiensk foretakende på deres nett-side, der svaret dukket opp nøyaktig 12 måneder senere.....uten noen videre forklaring. Det hevdes at e-post i Italia er langt i fra likestilt med "snail-mail", så sånn er den saken.

Det er vel heller ingen hemmelighet at italienere generelt, ikke har tysk tilnærming til punktlighet og orden - uten å måtte fornærme noen her inne!!! Jeg har selv italienske venner og man stiller ikke klokken etter deres avtalte oppmøte tid, for å si det slik - men verdens hyggeligste og gjestfrie mennesker er de likevel!

Vel - nok om det - nå er i allefall mitt ur på vei i fra Milano - med DHL, så da er saken forhåpentlig avsluttet på en hyggelig måte. Som plaster på såret, har de lagt ved en ekstra rem! Grazie mille!
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Saken endte til slutt "lykkelig" og mr Davis er litt klokere mtp italiensk forretningsdrift. De har nok litt "å hente" med tanke på kommunikasjon, men tar det igjen med en høflig og ydmyk tone!
 
Squale er good guys, men jeg har ikke noe problemer med å se for meg at elektronisk kommunikasjon på engelsk ikke akkurat er deres sterkeste side :)

Da jeg møtte Squale-eieren for først gang i Basel for 3 år siden, snakket han bare italiensk (eller - ville bare snakke italiensk). I år foregikk det hele på engelsk, men det sier vel kanskje litt om at dette er en forholdsvis old school fyr. Men han har vært utrolig trivelig hver eneste gang jeg har møtt ham :)
 
@Jon Henrik, din beskrivelse er i tråd med min oppfatning! Dog tror jeg nok at signor Maggi bør være litt var mtp skussmål tilknyttet sin web-shop. En ting er "broken Inglish", noe annet er en forbausende liten evne til tilbakemelding. Men som nevnt, italienere har en annen tilnærming til bla. e-post enn oss på "berget".

På FB siden til Squale (som Lennart Buiks ivaretar) er det mye "oppgulp" om dårlig service i fra Squale. I lengden er ikke dette noe positivt for et lite firma, med stor grad av konkurranse.

Blir også spennende å se hvilket urverk som erstatter ETA hos Squale, når dead-line i fra The Swatch Group er satt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik