Service

Medlem
4. des. 2011
Innlegg
548
Sted
Rogaland
Her på forumet virker det som at klokker skal inn til service ca hvert 5 år, dette ses på som en selvfølge. Når jeg leser på utenlandske forum virker det mer ut som at folk fraråder hverandre for å levere den inn, om den ikke viser tegn til at den går feil! Ser ut som de har en slik holdning som at du ikke skal tukle med noe som virker.
Hva tenker dere om dette? Kan det skade klokken å ikke få denne servicen før den går feil?
 
Her på forumet virker det som at klokker skal inn til service ca hvert 5 år, dette ses på som en selvfølge. Når jeg leser på utenlandske forum virker det mer ut som at folk fraråder hverandre for å levere den inn, om den ikke viser tegn til at den går feil! Ser ut som de har en slik holdning som at du ikke skal tukle med noe som virker.
Hva tenker dere om dette? Kan det skade klokken å ikke få denne servicen før den går feil?

I mine øyne blir det litt som servicen på en bil; om man ikke tar service på den før noe går galt, kan det fort bli dyrt ;)
 
Dette såg jeg ble kommentert i en annen tråd for få dager siden.
Men regelen blir jo at det kommer ann på deg. Du må veie risikoen ved at noe går sønder med hva det koster og hva uret er verdt.

Har du en Seiko til 1500 er det dumt å bruke 2000 på service på den hvert femte år.
Samme gjelder jo med forsikring, er klokken verdt 1500 og forsikringen går løs på 500 hvert år så er det kanskje greit å styre unda.

Hva folk tenker om service generellt eller ikke tenker jeg går mye på egne erfaringer og hva man lest seg til,
har du "klart" å kjøre din nye Rolex 20 år uten service og den funker kommer du sikkert anbefalle andre det.
Har du fått motoren din herpet på grund av slurv med service og registerreimen ryker kommer du anbefalle noe annet

Har du snubblet over en ALS til 100K+ så er service hvert femte år og forsikring å anbefalle.