Seiko til 4000$?

Jeg likte designet på den veldig godt, men ettersom det står på spesifkasjoner så er den 30mm, er ikke det litt lite?

Også må jeg innrømme at 4000$ for en Seiko ikke rimer helt for meg.. men det kan være mangel av kunnskap som gjør det.
 
Seiko spring drive er helt klart et nyskapende urverk, men det kommer vel neppe til å skape en revolusjon i klokkeverdenen. Selv synes jeg denne teknologien er superkul og kunne godt tenke meg en spring drive selv. All ære til Seiko for å ta sjansen på å utvikle en helt ny type urverk. Mekanisk opptrekk med fjær, nøyaktighet som et godt quartz-ur og sekundviser som glir i en perfekt jevn bevegelse over skiven.

Mange mener nok at dette bare er et dyrt kinetic/quartz ur med dårlig gangreserve, og kanskje har de rett? Det er jo en elektronisk regulator med en quartzkrystall, og ikke et balansehjul, som styrer nøyaktigheten til klokken.

Noe å tenke på om en vurderer å kjøpe en spring drive er muligheten til å få utført service. Regner med at de må sendes tilbake til Japan. Et annet spørsmål er hvordan verdien holder seg på en brukt klokke.

Interessant å høre hva andre synes om denne teknologien, og om noen på forumet kanskje har en slik klokke.

Rune
 
Dreuf1: Urverket er 30mm, men du tenker kanskje på kassediameteren? Den ser ut til å være 46mm, altså "wrist presence" så det holder...