Seiko SKX007 mod fra Yobokies in the house!

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Mye fint fancy nytt på Tidssonen om dagen, her kommer noe litt enklere.

Alle må ha en Seiko beater (sånn er det bare), men jeg ble lei min Orange Monster. Og med POen som nylig ble innkjøpt hadde jeg jo dekket "orange"-delen av sommerbehovet. Så dermed ble den ny Seiko, denne gangen en moddet SKX007 fra Harold/Yobokies i Hong Kong. En perfekt feriebeater!

Jeg valgte en day/date skive, plongeur visere og en aluminium chapter ring. Det er jo enda cleanere med en no-date skive, men på en feriebeater synes jeg det kan være praktisk med dag og dato. Samt litt teit å skjule dem når verket tross alt har funksjonen.

Klokken kom på en Seiko Z22 gummirem, så jeg bestilte en Seiko "Super Oyster" lenke også. Lenken er forbausende bra, skikkelig solid og komfortabel.

Meget fornøyd!

Klokkebilder205.jpg


Klokkebilder208.jpg


Klokkebilder211.jpg


Klokkebilder216.jpg


Klokkebilder218.jpg


Begge nyklokkene:

Klokkebilder232.jpg
 
Ikke verst! Har en standard 007 selv, synes det er en kjempeklokke! Likte den der veldig godt. Enig at alle må ha en beater fra Seiko, selv har jeg tre, den fjerde er på vei....
 
Når det snakkes om SKX007 er dette en klokke jeg kunne tenkt å skaffe meg. Men før jeg gjør det har jeg et par spørsmål:

1. Hvor stor er kvalitetsforskjellen på en SKX007J (made in Japan) og en SKX007K (made in Hong Kong, tror jeg)?
Er det så stor forskjell at det forsvarer de 600 kr en betaler ekstra for en SKX007J på enten Creationwatches.com eller Chronograph.com? Prøvde å finne denne på linken til Anders over her men fant den ikke. Noen andre lure plasser å kjøpe en slik?

2. Hva er best av gummirem eller natorem? Kanskje et dumt spørsmål siden det er vel etter smak og behag men hvilken er best når klokken skal brukes under fysisk aktivitet og gjerne under/på vann? Kanskje jeg bare kunne stilt spørsmål om hvilken rem er mest solid?

3. Å modifisere en slik klokke som f.eks skifte skive og visere er det vanskelig? Kunne en person med god teknisk innsikt klart det viss han hadde det riktige verktøyet å gjøre det med?

4. SKX007 har et 7S26 urverk med 21 juveler. Er en lignende "diver" med et 7S36 urverk med 23 juveler en mye bedre klokke?

På forhånd, takk for svar :D