Seiko og finn. Kjøpe klokker på finn

Medlem
1. mars 2024
Innlegg
6
Sted
Sandefjord
Jeg er en relativt ny klokkesamler som stusser litt over at det på Finn tilsynelatende er helt greit å ha modifiserte/selvbygde klokker med NH35 urverket solgt som Seiko (og sikkert andre merker). Med det mener jeg at hvis man søker etter Seiko så kommer alle salgsinnlegg med ordet seiko i seg. Også de som da er moddet. Er klar over at mange liker mods, men grenser det ikke litt til rein svindel når man ikke (ekstremt) klart forklarer at dette ikke er en Seikoklokke, men en klokke bygget med en eller flere Seikodeler?
 
  • Liker
Reaksjoner: mr_frodo
Helt håpløs respons fra Finn. Reglene deres er ganske klare:

« FINN tillater ikke salg av kopi eller replika av merkevarer, programvare, spill, musikk etc. Det samme gjelder kopier av samleobjekter som kan forveksles med originalen.«

Kjøp en slik «Submariner» kopi, sett i en fake Rolex urskive og legg den ut på Finn på nytt. Tipper pipen får en annen tone.
 
Helt håpløs respons fra Finn. Reglene deres er ganske klare:

« FINN tillater ikke salg av kopi eller replika av merkevarer, programvare, spill, musikk etc. Det samme gjelder kopier av samleobjekter som kan forveksles med originalen.«

Kjøp en slik «Submariner» kopi, sett i en fake Rolex urskive og legg den ut på Finn på nytt. Tipper pipen får en annen tone.
Det ser ut som om Rolex kopier får ligge på Finn og nå for tiden . Denne har ligget der snart en uke . Jeg spurte Optura hva de syntes om alle de fake Seikoene på Finn og det virker som om de ikke brydde seg så mye om det . Det er to aktører som driver fulle nettbutikker med disse Seiko mod . Klokkebua og klokkespesialisten .