Sea-Dweller-tråden

Er hypen rundt SD4K 116600 nå i startfasen, eller den allerede kommet "over the top", hva tror dere?

Ser at det i det siste har vært en god del WTB etter denne modell på K/S. Ser også på Chrono24 at de billigste der nå ligger på ca. 80K (+ Norsk MVA:eek:), men de aller fleste på Chrono24 ligger i dag på godt over 110K., legges det til MVA på de prisene så blir det jo spinnvilt:eek:
Den SD4K som lå ute på Finn i forrige uke til 105K, ble jo av enkelte her på TS latterliggjort som "drømmer", men det ser jo ut til at den ble raskt solgt.

Blir spennende å se hvordan dette vil utvikle seg....Og...NEI - jeg har ingen planer om å selge min, jeg har solgt en SD4K tidligere og angret som pokker - gjør ikke den samme feil igjen:rolleyes:
 
Ingen anelse. SD4K var aldri spesielt populær. Tungsolgt og de som hadde den solgte relativt kjapt. Jeg synes den var helt grei. Lå ikke spesielt godt på armen. Topptung og ikke særlig komfortabel. Jeg likte derimot veldig godt den matte skiven. Jeg er ikke i kategorien som graver dypt for å sikre meg en sånn.
 
Er hypen rundt SD4K 116600 nå i startfasen, eller den allerede kommet "over the top", hva tror dere?

Ser at det i det siste har vært en god del WTB etter denne modell på K/S. Ser også på Chrono24 at de billigste der nå ligger på ca. 80K (+ Norsk MVA:eek:), men de aller fleste på Chrono24 ligger i dag på godt over 110K., legges det til MVA på de prisene så blir det jo spinnvilt:eek:
Den SD4K som lå ute på Finn i forrige uke til 105K, ble jo av enkelte her på TS latterliggjort som "drømmer", men det ser jo ut til at den ble raskt solgt.

Blir spennende å se hvordan dette vil utvikle seg....Og...NEI - jeg har ingen planer om å selge min, jeg har solgt en SD4K tidligere og angret som pokker - gjør ikke den samme feil igjen:rolleyes:

Ble selv fristet av et godt tilbud for en stund tilbake siden. Angret riktignok bittert og kjøpte ny til blodpris i etter kort tid. Tror selv ikke at 105k, for et nyere, norsk og komplett eksemplar, er så far-off som det mange skal ha det til. Kanskje litt i overkant, men ingen drømmer med litt tålmodighet og riktig kjøper.
 
Er hypen rundt SD4K 116600 nå i startfasen, eller den allerede kommet "over the top", hva tror dere?

Ser at det i det siste har vært en god del WTB etter denne modell på K/S. Ser også på Chrono24 at de billigste der nå ligger på ca. 80K (+ Norsk MVA:eek:), men de aller fleste på Chrono24 ligger i dag på godt over 110K., legges det til MVA på de prisene så blir det jo spinnvilt:eek:
Den SD4K som lå ute på Finn i forrige uke til 105K, ble jo av enkelte her på TS latterliggjort som "drømmer", men det ser jo ut til at den ble raskt solgt.

Blir spennende å se hvordan dette vil utvikle seg....Og...NEI - jeg har ingen planer om å selge min, jeg har solgt en SD4K tidligere og angret som pokker - gjør ikke den samme feil igjen:rolleyes:
Aner vi en spekulant in spe? ;)
 
Muligens litt inhabil siden jeg har en selv, men alt ligger til rette for at SD4K skal stige i verdi. Dårlig salgstall og kort tid den var i produksjon. Om et år eller to så tenker man nok tilbake så dum man var som ikke kjøpte til 105k:)
 
Tror selv ikke at 105k, for et nyere, norsk og komplett eksemplar, er så far-off som det mange skal ha det til. Kanskje litt i overkant, men ingen drømmer med litt tålmodighet og riktig kjøper.

Enig. Så til @Gin sitt spm: jeg tror prisene på SD4K er på vei opp. På denne reisen vil noen forlange mer enn markedet vil betale, og det kan da se ut som en hype, men jeg mener at det ikke er det på sikt. Er vel ingen modeller som har vært i produksjon så kort? At den var tregsolgt tenker handler mer om at den var for lik 116610LN, ikke at det er en dårlig modell.

Litt fiffig at 4 eiere kommenterer dette på rekke og rad, med et ironisk innsmett av en misunnelig 3*6-eier:)

Håper min er kommet tilbake for å bli!!!
 
Når klokker først og fremst har blitt en alternativ spareform, i tillegg til statussymbol, så kan prisene for brukt Seadweller gå hvor høyt som helst. Og jeg liker den nye logikken for å etablere gjengs norsk pris som for lengst har begynt å bre seg, særlig for modeller som det er "vanskelig å få tak i": chrono24-pris pluss 25%. Det høres ut som selve oppskriften på en god "investering".
 
  • Liker
Reaksjoner: 2JHead og acnorway
Hei, jeg kjøpte en 16600 i et svakt øyeblikk, 97 modell mener jeg. Nå er det slik at "diver-extension" ikke sitter fast i claspen, men løsner hele tiden. Skal det være slik på en så gammel klokke? Hadde en 2004 modell for mange år siden, der satt denne biten skikkelig fast.
 
Tja, litt optimistisk denne prisen. Men er nok denne veien vi vil se SD4K:)
07C164B7-FA73-47FA-B1A1-FB0CAC0DB0FB.png
 
Hei
Kjapt spørsmål. Sitter med en 16600 2007 modell her. Er det slik at det skal være hologram krone i glasset på denne kl.6 ja? Eller???