Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Dette betyr vel at dersom man setter på en annen bezelinsert enn den klokka ble levert med, så er det galt? F.eks. bytte mellom Coke og Pepsi, selv om begge er originale fra Rolex?
Ja og foruten den massive prishypet av ''Pepsi'', er dette en sterk #2 grunn for meg å I K K E kjøpe en Pepsi.

Selv en svært respektert ''Rolex mann'' (såkalt GG) tilbød seg å skifte bezel til Pepsi da han prøvde å selge en GMT2, og begrep overhodet ikke at det betyr null for meg at den ser ut som Pepsi, når J E G vet at den ikke er det.
Det jeg vet, betyr alt. Ikke hva andre måtte mene.
Han forstod meg ikke.

Men jeg har lært, bl.a. her inne på TS, at det er svært vanskelig ( les lett å lure kjøper ) å få dokumentert original Pepsi, så jeg har gitt opp å anskaffe min favoritt klokke.
- Det hjelper å ha #2 i hende da.
''Bluesy'n ;)
 
Dette betyr vel at dersom man setter på en annen bezelinsert enn den klokka ble levert med, så er det galt? F.eks. bytte mellom Coke og Pepsi, selv om begge er originale fra Rolex?

Nei.
Diskusjonen gjelder uoriginale deler.
Noen som produserer falske deler for å pimpe opp en klokke eller for å bygge en fake er likestilt i mitt hode.
Å bytte mellom coke eller pepsi med originale Rolex-inserts er helt innafor i min bok.
 
Ja og foruten den massive prishypet av ''Pepsi'', er dette en sterk #2 grunn for meg å I K K E kjøpe en Pepsi.

Selv en svært respektert ''Rolex mann'' (såkalt GG) tilbød seg å skifte bezel til Pepsi da han prøvde å selge en GMT2, og begrep overhodet ikke at det betyr null for meg at den ser ut som Pepsi, når J E G vet at den ikke er det.
Det jeg vet, betyr alt. Ikke hva andre måtte mene.
Han forstod meg ikke.

Men jeg har lært, bl.a. her inne på TS, at det er svært vanskelig ( les lett å lure kjøper ) å få dokumentert original Pepsi, så jeg har gitt opp å anskaffe min favoritt klokke.
- Det hjelper å ha #2 i hende da.
''Bluesy'n ;)
94AB50AF-AE90-4C7F-8EFD-4FC2DBB791A7.gif
 
Ultimately, the court held that because “the bezel on a Rolex watch is a necessary and integral part of the watch and serves a water-proofing function,”
Denne er ganske drøy! Man kan vel lett argumentere for at dekk og felger er en ganske vesentlig del av en bil også? Så om jeg monterer uoriginale felger på Mercedesen, er den ikke lenger en Mercedes, og de kan nekte meg fremtidig service? Det skulle tatt seg ut...

Til eksempel krever Porsche kun bruk av orginaldeler for å opprettholde garantier o.l. Kjører du på uorginale felger og får problemer med forstilling, styring differensial eller lignende så risikerer man å miste garantien.
 
Til eksempel krever Porsche kun bruk av orginaldeler for å opprettholde garantier o.l. Kjører du på uorginale felger og får problemer med forstilling, styring differensial eller lignende så risikerer man å miste garantien.

Det tviler jeg litt på, all den tid Porsche selv selger uoriginale felger til bilene.
 
Til eksempel krever Porsche kun bruk av orginaldeler for å opprettholde garantier o.l. Kjører du på uorginale felger og får problemer med forstilling, styring differensial eller lignende så risikerer man å miste garantien.

Ift til garanti er vel dette ganske vanlig prakis fra de fleste produsenter tror jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Synes vel ikke dette er så veldig kontroversielt, og heller ikke begrenset til Rolex. Tviler på at Patek eller Omega utfører service på klokker med «ettermarked»-deler påmontert.

Men i all tid GMT-Master ble solgt med samme refnr både som Pepsi og Coke ser jeg null betenkeligheter ved å veksle mellom inserts, uten at uret er mer eller mindre kosher av den grunn..
 
Men allikevel så gjelder den ikke om du til eksempel setter på uoriginale bremseskiver og klosser.
Vanskelig å sjekke når forpakningen de lå i mest sannsynlig er kastet ;)
Mulig Porsche betaler fabrikken noe mer for emballasjen - hvem vet?

EDIT: Vi må ta det i biltråden.
 
Er vel ikke garanti dette gjelder. Porsche vil vel ikke kaste dine dyre uorginale felger og sette på originale ved service. Garanti kan bortfalle men service får man vel.
 
Har man lov til å ta av bezelbeskyttelsen på Rolex nå for tiden eller ryker garantien da?
Hva med ventilhettene på Porchen? :p
For noe rør.
 
  • Haha
Reaksjoner: Erlingni