Regulering av Seiko SKX007

aek

Medlem
23. des. 2013
Innlegg
765
Sted
Akershus
Min SKX007 sakker litt mer enn jeg liker, så jeg gikk innom den lokale urmakeren i dag, og spurte om han kunne regulere den for meg. Han svarte at han godt kunne prøve, men han kunne ikke garantere at den ble bedre, den kunne like gjerne bli verre, og siden han uansett skulle ha 300 kroner anbefalte han meg å la være. Sånne rimelige verk er umulige å regulere godt sa han.

Er det virkelig tilfelle at billigere Seikoer ikke kan reguleres godt, @Superlite @Greg @The Flash ?
 
Min erfaring er at det er ganske lett å regulere rimelige Seiko-urverk. Jeg har ikke verktøyet til å måle gangen til urverket (fikk jernteppe så kommer ikke på hva det heter), så jeg justerer litt, går med klokken en dag og ser hvordan det går. Min 6309-729a fra 87´ med ukjent servicehistorikk har knapt målbart avvik nå.

Lykke til!

PICT2188.JPG
 
Er nok ikke vanskelig å regulere den til å gå litt fortere igjen hvis den sakner. Men å regulere den til å gå innenfor "COSC" tror jeg ikke går. Jeg har selv et par klokker med 007 verket. Jeg har aldri regulert dem selv, men jeg skal prøve meg på en når jeg får tid i løpet av uka.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og aek