Pris og dekningsomfang på forsikringen gjennom Protid

Medlem
11. des. 2012
Innlegg
38
Sted
Oslo
Hei.
Da jeg kjøpte ny klokke for litt siden fulgte det med 1/2 års forsikring fra Protid. Er det noen av dere som vet hva denne koster å videreføre i året samt om den dekker klokken om man rett og slett mister den?
Ringte If og de skulle ha ca kr 1100 i året for verdisakforsikringen og den omfattet også det at man mistet klokken.
Tenkte å gå for sistnevnte men dersom den fra Protid er vel så god så er det ikke noe vits i å være dobbeltforsikret. Klokken det er snakk om er en Omega Seamaster Planet Ocean.

Hadde vært skikkelig kjedelig om den ble mistet og jeg ikke hadde hatt dekning for dette da jeg ikke kjøper slike klokker i tide og utide....men når vi først er inne på det....nei, tar det i en egen tråd.
 
Hei,

Jeg kan ikke huske dekningsomfanget akkurat nå, men mener å huske at det står på forsikringsbeviset som følger med når du kjøper klokke hos Protid.

Like før jul fikk jeg giro for å fortsette forsikringen, mener å huske at den var på ca 1500 kroner. Dette er for en Omega Speedmaster 3570.50. Jeg har ikke betalt den, tenker jeg skal ta en ringerunde og se hva andre kan tilby først... synes det var litt dyrt.
 
Ja, dette var dyrt. DnB krever 2000 årlig av meg for å forsikre panerai 320, speedmaster 35.72.5000, Perrelet og Helson.
 
Hei,

Dette har gått i glemmeboken gitt! Jeg tok ikke kontakt med SOLID etter at jeg fikk tilsendt fakturaen, men valgte å ikke betale den. Jeg forhørte meg med Gjensidige iom at jeg er kunde der fra før, de ville ha ca 1000 for Speedy´n. Syntes i grunn at det var ganske dyrt det og. Deretter har jeg glemt hele saken og har ikke forsikring på klokken i dag.
 
Hei,

Dette har gått i glemmeboken gitt! Jeg tok ikke kontakt med SOLID etter at jeg fikk tilsendt fakturaen, men valgte å ikke betale den. Jeg forhørte meg med Gjensidige iom at jeg er kunde der fra før, de ville ha ca 1000 for Speedy´n. Syntes i grunn at det var ganske dyrt det og. Deretter har jeg glemt hele saken og har ikke forsikring på klokken i dag.

Takk for svar!