Panerai GTG Lørdag 9. februar

DJM

Medlem
8. jan. 2008
Innlegg
1.183
Sted
Oslo
Lørdag samlet vi en gjeng Paneristi her i Oslo til lunch.
Vi tilbrakte noen timer på Dinner, en restaurant i Stortingsgaten.
Lokalet viste seg å være godt skjermet og velegnet for en GTG med tidlig lunch.

Det var hyggelig å møte likesinnede - de færreste av oss har bekjente i nær omgangskrets som har den forståelse for ur og Panerai som de jeg møtte på lørdage. Det finnes ikke mange man kan diskutere rem-leverandører, tritium, osv. med uten å bli møtt med merkelige blikk og manglende forståelse. Derfor var det absolutt morsomt å gjøre det i går.

Såvidt jeg vet er dette det første ordentlige Panerai-treffet i Oslo.

Seks Paneristi representerte 8 Panerai-modeller - samt et par andre godbiter. IMHO ikke så verst for et AD-løst land, og en første GTG.

Det blir neppe lenge til neste gang. Etter hva jeg forstår er det flere som venter nye modeller :)

Her følger noen bilder - takk til BRIO1368/Charles for de fleste av dem!



PAM243ogGTG010.jpg

Jonas, Frik


PAM243ogGTG008-1.jpg

Meg/DJM, Risti4life


PAM243ogGTG015.jpg

Et klassisk tableshot!



PAM243ogGTG009.jpg

Risti4life, BRIO1368




PAM243ogGTG033.jpg

Litt mat kom etterhvert på bordet -- midt i all praten kunne vi lett ha glemt det!



PAM243ogGTG032.jpg




IMG_0784.jpg




IMG_0819.jpg

Fredriks PAM233 - svært pen!



IMG_0809.jpg

Flott lysmasse på 183en, men spesielt GOen!



IMG_0785.jpg

En lekker Dornblüth som Jonas hadde med - meget pen gravering på urets bakside.


IMG_0806.jpg

Jeg tok ikke sjansen på å prøve Portugiseren... det kunne ha blitt kostbart for min egen del :)


IMG_0797.jpg



PAM243ogGTG015.jpg




Takk til alle som kom -- det blir sikkert flere treff i fremtiden, og jeg regner med at flere møter opp.
Treffene er selvfølgelig ikke begrenset til Panerai-eiere. Alle er velkomne!


Takk for titten!

DJM
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Genta og darkcho
Som jeg skrev et annet sted; et fortreffelig treff, med hyggelige entusiaster, god atmosfære, lekker mat & drikke og ikke minst; en pen samling finere ur !! :D

Bildene taler for seg selv !

Takk til initiativtaker DJM !
 
Så utrolig hyggelig ut!
Vi får prøve å stable på beina en Tidssonen GTG etterhvert. Om dere Paneristis er interessert i å se noen andre ur vel å merke ;)
 
Jeg tror jommen jeg vil være med på et Paneristi-treff om jeg har muligheten en gang, siden jeg aldri har hatt en på hånden og de aldri heller har interessert meg. Det har en tendens til å bli dyrt å utfordre sine egne preferanser, dog :mrgreen: