omega speedmaster reduced

Medlem
8. juni 2012
Innlegg
107
Sted
Engavågen
Kjøpte meg en omega speedmaster reduced for ca et års tid siden, som jeg syns var perfekt for mitt håndledd.

Jeg ble nødt til å selge den pga atv kjøp , å nå har jeg litt lyst på en til.

Men jeg leser på nett at det ofte blir dyrt med service pga at den må sendes inn.

Nermeste by her jeg bor blir bodø , å jeg vet ikke engang om det er urmaker der.
Vet bare at di har mange fine omegaer til utstilling i et butikkvindu på city nord:p

Er det noen som har en reduced å har hatt service på den?
Å er det noen urmakere i bodø eller der i området som vil kunne ta service på en?

Takker for svar.
 
Sendte akkurat spørsmål om det samme til Perfect Watch her i Oslo. Dit går det også an å sende. Sjekk www.perfectwatch.no.

EDIT: Lynkjapt svar fra Ari hos Perfect Watch: "En overhaling på Speedmaster Reduced kommer nok på 2500 kr ja. Dersom noen deler er ødelagte og må byttes kommer dette eventuelt i tillegg."

Det er vel flere som har brukt disse her inne med gode resultater?
 
Redigert:
Sendte akkurat spørsmål om det samme til Perfect Watch her i Oslo. Dit går det også an å sende. Sjekk www.perfectwatch.no.

EDIT: Lynkjapt svar fra Ari hos Perfect Watch: "En overhaling på Speedmaster Reduced kommer nok på 2500 kr ja. Dersom noen deler er ødelagte og må byttes kommer dette eventuelt i tillegg."

Det er vel flere som har brukt disse her inne med gode resultater?
Det var jo egentlig ikke så galt.
Koster ikke en service normalt sett rundt 3000+ ?
 
Speedmaster reduced

Hei, jeg lurer veldig på å kjøpe meg en Speedmaster Reduced.
Budsjettet sier maks kr 9-10.000
Hvordan ser dere som kan dette, muligheten for et slikt kjøp?
Vil jo gjerne ha en klokke som ser bra ut og fungerer slik den skal.
Det ligger en ute men tydeligvis kun FT. Ville det vært et bra kjøp for kr 9000.- hvis jeg fikk kjøpe den?
Bare spør fordi det er flere av dere på sonen som kan mye om dette.
 
Hei, jeg lurer veldig på å kjøpe meg en Speedmaster Reduced.
Budsjettet sier maks kr 9-10.000
Hvordan ser dere som kan dette, muligheten for et slikt kjøp?
Vil jo gjerne ha en klokke som ser bra ut og fungerer slik den skal.
Det ligger en ute men tydeligvis kun FT. Ville det vært et bra kjøp for kr 9000.- hvis jeg fikk kjøpe den?
Bare spør fordi det er flere av dere på sonen som kan mye om dette.

Den speedmaster reduced jeg hadde før var i bra stand å jeg betalte 9000kr for den. Den var fra 1998 men uten lenke. Så 9-10000,- burde jo være oppnåelig.
 
Hei, jeg lurer veldig på å kjøpe meg en Speedmaster Reduced.
Budsjettet sier maks kr 9-10.000
Hvordan ser dere som kan dette, muligheten for et slikt kjøp?
Vil jo gjerne ha en klokke som ser bra ut og fungerer slik den skal.
Det ligger en ute men tydeligvis kun FT. Ville det vært et bra kjøp for kr 9000.- hvis jeg fikk kjøpe den?
Bare spør fordi det er flere av dere på sonen som kan mye om dette.

Er ikke så lenge siden jeg fikk tilbud om å kjøpe en for 9000,- her på sonen. Så også en på finn (kan ha vært den samme, til 10) Begge i god stand.
 
Speedmaster

Er ikke så lenge siden jeg fikk tilbud om å kjøpe en for 9000,- her på sonen. Så også en på finn (kan ha vært den samme, til 10) Begge i god stand.


Hei, vet at den som ligger FT her på sonen er den samme som på Finn
Ellers så gikk det en ganske billig her for en liten stund siden, og det var også en som lå til ca 12 k som vel ble trukket tilbake igjen. Flere enn det tror jeg ikke jeg har sett.
Men nå har jeg en bekjent som skulle sjekke med en urmaker i Lisboa, så der er jeg litt spent. Skulle det dukke opp her eller på Finn så vurderer jeg selvsagt det.
 
Virker som det er stor spredning på Speedy reduced for tiden. Den som gikk for 7.500 var nok noe lavt priset, mens den som lå til 11.500 nok var i høyeste laget, så rundt 10k, pluss minus en tusenlapp er nok fornuftig. En del av de som har gått det siste året har vært uten lenke, noe som i mine øyne trekker ned.

Synes uansett Reduced er skikkelig "bang for the bucks", og størrelsen på 39 mm er helt perfekt for meg. Funker faktisk til og med (til nød) som dressklokke på skinnreim.
 
Virker som det er stor spredning på Speedy reduced for tiden. Den som gikk for 7.500 var nok noe lavt priset, mens den som lå til 11.500 nok var i høyeste laget, så rundt 10k, pluss minus en tusenlapp er nok fornuftig. En del av de som har gått det siste året har vært uten lenke, noe som i mine øyne trekker ned.

Synes uansett Reduced er skikkelig "bang for the bucks", og størrelsen på 39 mm er helt perfekt for meg. Funker faktisk til og med (til nød) som dressklokke på skinnreim.


I agree:cool:
 
Har lenge vurdert å gå til innkjøp av en Speedmaster reduced, men jeg er i likhet med morto i tvil om prisene rundt omkring. For eksempel er det en på finn.no, som ligger ute for 14 990.

Etter å ha gjort et kjapt søk på tidssonen, ser jeg at prisene varierer fra 7500 til 12500.

Dermed er mitt spørsmål: er den på finn noe stivt priset, eller har prisen på disse økt det siste året?
 
Har lenge vurdert å gå til innkjøp av en Speedmaster reduced, men jeg er i likhet med morto i tvil om prisene rundt omkring. For eksempel er det en på finn.no, som ligger ute for 14 990.

Etter å ha gjort et kjapt søk på tidssonen, ser jeg at prisene varierer fra 7500 til 12500.

Dermed er mitt spørsmål: er den på finn noe stivt priset, eller har prisen på disse økt det siste året?

Jeg skal ikke mene noe om prisen på den som ligger på Finn men jeg tror prisen på disse har økt betraktelig det siste året. Jeg solgte min for 11,5k i mars. Da var det en av de dyrere som lå ute men den var til gjengjeld svært pen, som jeg skrev på KS så hadde den nesten ikke hairlines engang☺ Jeg hadde garantert ikke solgt den for samme pris i dag!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: heimert
Jeg slår til om det kommer en reduced til 10k, men ikke mer. Den bør også i være i god stand og ha b/p. Ellers kan man vel bare gå for en "ordentlig" Speedmaster.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ckbuff
Er ikke så lenge siden Pro gikk for rett over 20k, så at Reduced har økt noen lapper er vel bare å forvente? Solgte selv en Reduced for 12k i våres, og hadde nok som @Ban ønsket mer for den i dag.

Jeg slår til om det kommer en reduced til 10k, men ikke mer. Den bør også i være i god stand og ha b/p. Ellers kan man vel bare gå for en "ordentlig" Speedmaster.
En reduced med b/p til 10k er etter min mening kvalifisert til drømmer. Skal ikke påstå at det er umulig, men heller lite trolig. Blir nok dessverre som å håpe på en komplett 16610 til under 40k (noe de faktisk gikk for i begynnelsen av året).
At man like godt kan gå for Pro som koster det dobbelte er nok ikke bare bare. De fleste som velger Reduced gjør nok det fordi man ikke har 30k å legge i en Pro.

Har selv eid begge klokkene, flippet videre, og savner ingen av dem nevneverdig.
 
Er ikke så lenge siden Pro gikk for rett over 20k, så at Reduced har økt noen lapper er vel bare å forvente? Solgte selv en Reduced for 12k i våres, og hadde nok som @Ban ønsket mer for den i dag.


En reduced med b/p til 10k er etter min mening kvalifisert til drømmer. Skal ikke påstå at det er umulig, men heller lite trolig. Blir nok dessverre som å håpe på en komplett 16610 til under 40k (noe de faktisk gikk for i begynnelsen av året).
At man like godt kan gå for Pro som koster det dobbelte er nok ikke bare bare. De fleste som velger Reduced gjør nok det fordi man ikke har 30k å legge i en Pro.

Har selv eid begge klokkene, flippet videre, og savner ingen av dem nevneverdig.

Joda, ser helt klart hva du mener. Mente det kun personlig. Nå har jeg ikke eid noen av klokkene, men etter hva jeg har lest og av min personlige preferanse føler jeg at det er et mer "tap" å gå for en reduced enn en "ordentlig" en. Prisen jeg nevnte var et "slå til" beløp, for at jeg selv ikke føler at det er noe tap men faktisk verdt det.

Prisene har gått opp, og de gjør vel det fortsatt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ckbuff og lantin
Takk for svar og synspunkter! Mulig at det er "smartere" å spare opp til en "ordentlig" en, men økonomien er som lantin påpeker en anelse viktig for min del. :)

Muligens litt i overkant off-topic, men er det noen kronografer i prisklassen 10-15k brukt som er interessante med tanke på historie (og muligens urverk?)