Omega Aqua Terra 38,5 vs 41,5

Medlem
18. feb. 2015
Innlegg
583
Har sett litt på Aqua Terra i det siste. Syns den er meget fin og kunne være en perfekt klokke som går til både dress og shorts. Jeg har to Rolex fra før så tenker et annet merke hadde vært artig.
Tenker det blir blå skive. Men det store spørsmålet er jo størrelsen. Den kommer dessverre ikke i 40mm. Men 2 litt rare størrelser. Jeg er 17cm rundt håndleddet. Nesten 7" på yankeedudle skalaen. Jeg har jo Explorer 2 i 42mm og den syns jeg er veldig grei. Men AT blir en annen klokke med litt mere skive.
Har ikke fått sett begge live enda så får ta en tur til Lervik en dag om han har de inne.
Pros/cons 38,5 vs 41,5?
 
Jeg har hatt 38.5 med blå skive, men fant den litt høy i forhold til diameter. Verket bygget en del.
Planen har vært å kjøpe 41.5, da den føles bedre på meg.

Men sjekk ut den nye i 41 mm med liggende mønster, dato nede og en litt slankere kasse ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
Enig med @Rød.

Her er forresten en dagsfersk artikkel om nye AT. https://monochrome-watches.com/2017-omega-seamaster-aqua-terra-master-chronometer-review-price/

Hadde jeg skulle kjøpt ny AT i dag hadde jeg uten tvil gått for den nye. :) (Med lenke.)

Omega-Seamaster-Aqua-Terra-150m-Master-Chronometer-41mm-2017-5.jpg
 
Jeg hadde hoppet elegant bukk over de nye ATene, og heller sett om jeg klarte å lete frem en av de siste skikkelige ATene(mener @Tetragrammaton hadde en slik?).
image.jpeg

Dyp blå skive, vertikale striper og ramme rundt datovinduet(med lenke også da, selvsagt). Den ser lysår bedre ut enn de nye. Imho.
 
Jeg har hatt 38.5 med blå skive, men fant den litt høy i forhold til diameter. Verket bygget en del.
Planen har vært å kjøpe 41.5, da den føles bedre på meg.

Men sjekk ut den nye i 41 mm med liggende mønster, dato nede og en litt slankere kasse ;)
Har lest at den er litt høy i forhold til diameter ja. Og det er jo litt dumt. Den nye såg veldig fin ut ja:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Jeg hadde hoppet elegant bukk over de nye ATene, og heller sett om jeg klarte å lete frem en av de siste skikkelige ATene(mener @Tetragrammaton hadde en slik?).
Vis vedlegg 47196
Dyp blå skive, vertikale striper og ramme rundt datovinduet(med lenke også da, selvsagt). Den ser lysår bedre ut enn de nye. Imho.
Meget pen. Diameter på denne? Er dette modellen rett før den helt nye? Har den nye kommet på hjemmesiden til Omega? Har ikke lagt merke til den.
 
Hei,

Jeg vurderer også den nye AT.
Skal prøve å komme innom en urmaker de nærmeste dagene, for å prøve på.
Hvor stor bør en slik klokke være? Vet dette er smak og behag, men er det en "tommelfingerregel"? Dykkere skal vel gjerne være litt bøse å store, mens dressklokker kanskje litt mindre....?

I hvilken kategori havner AT? Jeg er ca 17cm rundt lankene. Ut fra deres tanker, vil da en 38 mm eller 41 mm se "best" ut?

:)