Om forskuttering av prisoppgang i annonser

Är faktiskt ganska förvånad över dessa rader även om jag vet att du menar väl.

Jag anser att på ett entusiast forum skall det inte vara rum för missförstånd och misstolkningar i en säljares annons. Jag står till 100% att jag inte gillar att sälja med förlust:( Men jag står även 100% för att jag aldrig medvetet skulle missbruka min kunskap medvetet om att göra en bra deal på någons okunskap. Även om det är köparens ansvar att checka pris och 100a andra saker om detta är en bra handel.

Jag har även denna mentaliteten på Finn.no dum som man är för jag gillar inte lura människor för att uppnå en god handel ifrån en part. Sen att alla kan göra ett misstag är ok men jag upplever per idag att nästan ingen uppfyller kraven på en god annons här på Tidssonen.no se nedan:

2.4 Anbefalt informasjon i salgsannonse:

– Gjenstandens produsent og modell/typebetegnelse.
– Beskrivelse av gjenstandens stand.
– Hvor produktet befinner seg.
– Pris eller prisantydning.
– Bilder av gjenstanden.

Beklagar att detta inlägg möjligtvis inte passar under denna rubrik som denna tråd egentligen omhandlar men jag tar chansen att lägga in lite konstruktiv kritik.

Allt väl allt gott / Xalle

Takk for tilbakemeldingen din.

Misforståelser og mistolkninger vil alltid kunne oppstå. Det er i mine øyne ikke Tidssonens rolle å være noen autoritet, som skjønnsmessig vurderer og definerer nøyaktig hva en annonsørs personlige tanker/meninger/påstander innebærer, og hvorvidt det er rimelig at annonsører føler/tenker/mener dette.

Hva betyr f.eks. en klokke i "god stand". Hvordan står det relativt til en klokke i "veldig god stand"?

Annonser med feilaktige opplysninger som kan motbevises med fakta, vil alltid bli moderert. For da snakker vi om faktiske og beviselige forsøk på å villede (bevisst eller ubevisst).

Angående annonser og innholdet generelt, er linjen foreløpig at informasjon i salgsannonser er frivillig. Anbefalt, ikke påkrevd. Kanskje er det noe som på sikt vil endres.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mulliner
Takk for tilbakemeldingen din
Tack själv :)
Först och främst missförstå mig rätt ;) Min post ovan var inte direkt riktad mot dig personligen. Jag ville bara belysa problemet i öppenheten. Jag uppskattar ditt transparanta svar och förstår dina argument gott. Jag önskar bara att flera hade haft god kutym vedrörande sina annonser för det hade gynnat alla i slutändan!
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
@Loevhagen
En del sier at prisene skal justeres opp om ca. 2-4 uker, og hvis det stemmer og økningen er som før (8%), så er veiledende pris på en 116613LB dagens 120.000 kroner pluss 8% = ca. 130K.

Nu förstår jag ingenting!? Starta du denna tråden för att få råd wtf?
I så fall är det helt sjukt och jag hoppas jag har fel?


 
Skulle til å bruke ordet "hykler", men det er jo ikke i det skjulte........

IMG_0605.jpg
 
Min AD har ikke fått noen beskjed om prisøkning - og forventer heller ikke dette. I den grad det skulle komme en prisøkning antok vedkommende at den ville bli relativt beskjeden.
 
  • Liker
Reaksjoner: Amund og Gubben11