Nummer 2 klokke?

Medlem
3. feb. 2012
Innlegg
30
Sted
Sunnmøre
Hei
Har nettopp gått til innkjøp av en ny Rolex sub, og i den forbindelse så
Lurte jeg på om noen på sonen har eit godt forslag til nr 2 klokke til meg
Da jeg ikke har til hensikt og bruke Rolexen min hele tiden, det være seg i sport,fysisk arb o.lign,
Hadde ikke tenkt og bruke mer enn max 5 k på dette .
 
Foreslår seiko skx007.
Godt innenfor budsjett og flott på nato.

Alternativt en Helson med ETA urverk? Feks sharkdiver 42mm?
 
Foreslår seiko skx007.
Godt innenfor budsjett og flott på nato.

Alternativt en Helson med ETA urverk? Feks sharkdiver 42mm?

+2

Helson er spreke saker og du går ikke galt med noen av de valgen.
Seikos Orange (og Sorte) Monster på lenke/gummi funker som fjell med SKX779/781
- særlig den orange opplever jeg som litt av en sone-favoritt.

Igjen, ser du på de så komme Orient sine dykkere opp som alternativ Mako og Mako XL CEM6500/CEM7500 tror jeg modellene heter på "Fagspråk".
(noen holder de som favoritter over Seiko og andra omvendt - uansett er de bankers alle og selges enkelt og greit)
 
Jeg ville foreslått en Casio G-shock, lette og fine klokker som tåler alt av søle/slag/vann/ osv. :)
Tror neppe en automatisk klokke tåler like mye eller går like korrekt som en Casio quartz med tough movement:p
 
Hva med en Tissot t-touch? Mange funksjoner, ikke sikkert du trenger det, men tøff er den.
 
Alt det de andre sa ;)

Helson, Seiko, Certina, Glycine, etc, etc, etc.

Det er mye å velge mellom, men ta deg litt god tid, slik at du er sikker på at du vil ha det du kjøper :)
 
Alt det de andre sa ;)

Helson, Seiko, Certina, Glycine, etc, etc, etc.

Det er mye å velge mellom, men ta deg litt god tid, slik at du er sikker på at du vil ha det du kjøper :)

Var det sånn at Glycine nå er tilbake i Norge? Vet du hvor de selges og er det evt en "norsk" prisliste på nett å oppdrive?
 
Ikke undervurder brukspotensialet til sub'en heller... de tåler å bli brukt! :)

Jeg er helt enig, bruk din nye sub til allt, den tåler det og du får et helt annet forhold til den enn om du skal "spare" den for riper. Den er en av verdens beste toolwatches, trenger du noe dårligere?????
Tom
 
En nummer 2 klokke, sier du?

Hmmm.

La meg komme Greg i forkjøpet: Det du skal ha er en vintage sak i gull, uten rem eller lenke, og helst max 35mm og rund og fin. Bæres i medgang og motgang men du vil aldri bli "spottet", og eies egentlig ikke, du tar bare vare på den for kommende generasjoner.

Tog du an? ;) :D

(Nei, jeg mener ikke nødvendigvis PP)










Tips: En viss scene i Pulp fiction ;)
 
Sier meg enig i de overnevnte. Du trenger ingen nr to, bruk den for det den er verdt. hver ripe er et minne og hver ripe gjør den mer din.