Noen som kan hjelpe? Running way too fast

Fredrik4628

Støttemedlem
Medlem
1. juni 2014
Innlegg
1.767
Sted
Bergen
Hei!
Jeg har en sak som plutselig har begynt og gå alt for fort. Det er i følge spec en modifisert 7750 Valjoux. Et påbygd Caliber 330 er betegnelsen min lokale urmaker i Bergen brukte.

Status er:
- Klokken er strøken og pottetett. Service har blitt tatt i nyere tid.
- Magnetisme problemer er utelukket ( sjekket av urmaker )
- Den går stabilt 45-50 min for raskt i døgnet. Dette kunne ikke justeres av urmakeren jeg besøkte. Både da dette avviket var alt for stort og at det kun gikk ann å justere mot + ( stod visstnok helt ned mot minus ).

Mulig jeg forklarer meg dårlig, men er langt fra en urmaker og en person med inngående kjennskap til urverk.

Jeg googlet litt rundt og fant en person med "tilsvarende" problem. Der var problemet at hairspringen var løsnet.

A - Noen som vet hva problemet kan være?
B - Noen her som vil åpne opp og skru litt?
C - Hvem er evt passende urmaker å bruke på et slikt ur?

IMG_8977.JPG
 
Redigert:
Hvis service har blitt tatt i "nyere tid", så bør du reklamere der hvor denne ble utført.
 
Denne kan ikke reguleres. Til det er feilen altfor stor. Tipper balansefjæren. Kan være "klissete" dvs at coilene henger seg opp i hverandre på en eller annen måte.

Dette ser et trent øye lett.

En komplett balanse koster ikke mange hundrelappene inn til urmaker. Dersom den må byttes.

Tipper dette ikke er service relatert men "accident".

Enhver urmaker som skrur på klokker til vanlig tar denne jobben. Dette er ikke fasit men det jeg tror basert på første post :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Fredrik4628
Denne kan ikke reguleres. Til det er feilen altfor stor. Tipper balansefjæren. Kan være "klissete" dvs at coilene henger seg opp i hverandre på en eller annen måte.

Dette ser et trent øye lett.

En komplett balanse koster ikke mange hundrelappene inn til urmaker. Dersom den må byttes.

Tipper dette ikke er service relatert men "accident".

Enhver urmaker som skrur på klokker til vanlig tar denne jobben. Dette er ikke fasit men det jeg tror basert på første post :)

Takk for svar. Håper og tror det er en smal sak å fikse:) Den er sendt over fjellet for et lite opphold hos en av kollegaene dine!
 
  • Liker
Reaksjoner: Prowler