Mobilbilder fra torsdag kveld. Sykt mange bilder.

Medlem
16. nov. 2010
Innlegg
1.513
Sted
Oslo
Beklager dårlige bilder, men kanskje noen har glede av litt bilder uansett.

Startet klokken 18 hos Tidemann.

Sist jeg var her var ikke Breguet utstillingen på plass så må jo ta en titt.

eb2f1058.jpg


cab64edb.jpg


226fe899.jpg



Breguet har unektelig en mye lekkert, men Tidemanns hovedattraksjon venter. Nylansering:

b41ae243.jpg

feec9f42.jpg

62be2def.jpg


Klokken falt i smak, likte både størrelse, finish og skive. Men lenken trakk litt ned og et TS medlem får prisen for kvledens kommentar med: "ligner den ikke litt på Nixon"

spøk til side, rå klokke, men hvis det er riktig at prisen blir 70 000 så kommer den ikke øverst på ønskelisten.



Sånn. Må videre. Er jo to arrengement i kveld. Neste stopp David Andersen.


Etter tickoff på gjesteliste og henging av jakke samt hilsing på flere kjente ts medlemmer var det litt titting på vindere. Som lovet en del lekkert, men inntil jeg har en klokke med evighetskalender eller månefase kommer jeg ikke til å bruke samme sum som en helt kurant klokke på en winder.

6db987eb.jpg

baaf2a21.jpg


Sjefen sjøl starter ballet og forteller om kvelden før han gir ordet videre til Mont Blanc.
a73ebbef.jpg


Nå hater jeg å skulle være luremus, men klokken er blitt halv ett og det er på tide å sove litt.
Tar opp tråden igjen i morgen med mye mer godsaker.
 
Dette så ut som en hyggelig event.
Gremmer meg over at jeg ikke var der.:)
Skal bli gøy å få se mer.
 
Sånn tilbake.

Neste ut var Maurice Lacroix. Første kloke med firkantet tannhjul.
9c02746e.jpg


Baume & Mercier med en kort presentasjon og film fra deres nye linje som skal ha hentet inspirsajon fra Hamptons.
a4e68034.jpg

e6d00d34.jpg


Og til slutt Nortime med sine få klokkemerker. (sjefen var mer begeistret for TechnoMarine enn salen)
b5121dbe.jpg


Så litt klåing på klokker ......


Zenith Stratos med flyback.
7597f26a.jpg


Dårlig bilde, strøken klokke.
2517a6ad.jpg


Denne har vel blitt diskutert på sonen, ble ikke så fanget av skiven som jeg trodde. Ikke i det hele tatt.
2c68802e.jpg


Blir ikke feil.
8a96dfc4.jpg

7c2c5d0b.jpg


b037105c.jpg


e74697c6.jpg



Maurice Lacroix ville primært snakke om Pontos
d628f8fb.jpg

7f4b6ce5.jpg



Men de hadde gjemt unna en Miros borte i en koffert også.
fe8f78cb.jpg


Etter litt mat var det loddtrekning av en klokke og en winder. Risti4life påstår han ikke har flaks men....
f063ab5b.jpg


Fikk med oss en goodiebag med litt givaways på vei ut.
Spesielt denne var kul.
17c55e19.jpg


Takk for nok en fin kveld.
 
Takk for billedbrevet, veldigbra :)
Når skal urmakerne i Bergen ta opp tråden?? :D

Synes Zenith Stratosen så pen ut. Ellers må jeg si at urskiver som er "penetrert" dvs at de viser urverk gjennom denne generelt ikke tiltaler meg. Men det er nå meg.
 
Det er faktisk overraskende lett å spotte ts-medlemmer på meters avstand;)

Den tror jeg du må utdype.. :p

......
Neste ut var Maurice Lacroix. Første kloke med firkantet tannhjul.
9c02746e.jpg

.......

Uuhm.. Er ikke sikkert de kom inn på dette under presentasjonen.. Men.. Ett spørsmål som slår meg er: Hvorfor?
Hvorfor skal man ha et 4-kantet tannhjul i klokken?
Altså, for all del, jeg syntes det var skikkelig kult.. Men.. Er det noen funksjonell grunn?


Kul penn du fikk med deg! Ser det følger noen fordeler med å ha en søster i industrien. ;)
 
Hehe, i fjor tok jeg ikke med meg noen bag i det hele tatt. Så slik er det en framgang. Men min inneholdt i år kun en kjip nøkkelring ++

Ingen nøkkelring i min.

Penn, mintpastiller, imagen cd uten noen form for reklame, klokkereklamebok og sjokolade (eller Petit Four som det heter på finspråket)

Den tror jeg du må utdype.. :p

Uuhm.. Er ikke sikkert de kom inn på dette under presentasjonen.. Men.. Ett spørsmål som slår meg er: Hvorfor?
Hvorfor skal man ha et 4-kantet tannhjul i klokken?
Altså, for all del, jeg syntes det var skikkelig kult.. Men.. Er det noen funksjonell grunn?

Jeg tror på at TS medlemmene ikke er så vanskelig å spotte.

-60 stk i et rom går forsiktig rundt og småprater mens de titter på klokker.

-10 stk som står samlet, skråler, sender klokkene sine rundt på kryss og tvers, overtar nøklene til klokkeskapene, står i ring rundt en leverandør og diskuterer mens de mer eller mindre ber om at alle klokkene blir lagt frem, står med mobilkamera og knipser som et helvete. :D


Jeg fikk ikke med meg noen funksjon på firkantet tannhjul utover å være kult.
 
-10 stk som står samlet, skråler, sender klokkene sine rundt på kryss og tvers, overtar nøklene til klokkeskapene, står i ring rundt en leverandør og diskuterer mens de mer eller mindre ber om at alle klokkene blir lagt frem, står med mobilkamera og knipser som et helvete. :D
Vanvittig bra! Gleder meg til å bli med på noe liknende. Er ingen grunn til å gjøre det alvorlig og lavmælt.
 
.....
Jeg tror på at TS medlemmene ikke er så vanskelig å spotte.

-60 stk i et rom går forsiktig rundt og småprater mens de titter på klokker.

-10 stk som står samlet, skråler, sender klokkene sine rundt på kryss og tvers, overtar nøklene til klokkeskapene, står i ring rundt en leverandør og diskuterer mens de mer eller mindre ber om at alle klokkene blir lagt frem, står med mobilkamera og knipser som et helvete. :D


Jeg fikk ikke med meg noen funksjon på firkantet tannhjul utover å være kult.

Haha! Høres ut som at turen over fjellet for å være med dere på lansering kan være verdt turen! :p

Ok.. 4-kantet tannhjul bare fordi det er kult ja.. Da ble det med ett litt mindre kult... Er ikke jeg en artig skrue vel? :D
 
Flott rapport. Angrer på at jeg ikke tok meg tid til dette.
Har voldsomt lyst på en eller annen Zenith merker jeg.

Du får hilse søs fra meg;)
 
Mye flott der, ja :) Kjenner at jeg savner Retrotimeren min mer og mer :(
 
Den omtalte pennen

Jeg hadde litt ledig tid tidligere i dag, så jeg fikk tatt et par bilder av den omtalte Tag Heuer pennen:

6306143415_f678798f17_b.jpg

6306143583_1a3129e754_b.jpg


Den er faktisk ganske god å skrive med også :) Dessverre klarte jeg ikke helt å fange det artige mønsteret i den.
 
Reklamepenner som slutter å fungere, snop som smaker hestesvette, paraplyer som knekker ved 2 gangers bruk... Når skal markedsføringsfolk forstå at en ødelagt paraply henslengt i en busk ikke er god markedsføring?