Min samling

Du har en helt fantastisk samling Frodo! Den dekker alle behov over hele spekteret:) Tør jeg spørre hvor lang tid det har tatt å opparbeide den?
 
Tusen takk for alle hyggelige kommentarer!
Nå skal det sies at samlingen består av ytterligere noen ur, som jeg ikke rakk dytte inn i tråden. Men disse er de mest brukte. I tillegg til en del ur som er blitt solgt siste to årene.

Uansett blir jeg veldig glad av at dere setter pris på at jeg eksponerer de.:D
 
Ja det var litt av et jubileumsinnlegg.:D
Som sagt, en utrolig flott og variert samling.
 
Slutter meg til alle lovordene om samlingen din, Frodo!

Her er det bare lekre eksemplarer av arten, og veldig flott at du deler.
Og jeg ser gjerne at du oftere går noen runder med kameraet. Godiser får man aldri nok av, vet du...
:D
 
Slutter meg til alle lovordene om samlingen din, Frodo!

Her er det bare lekre eksemplarer av arten, og veldig flott at du deler.
Og jeg ser gjerne at du oftere går noen runder med kameraet. Godiser får man aldri nok av, vet du...
:D

Tusen takk, Moore! Og takk til deg også UJU!:D
Jeg er helt lavmåls når det gjelder foto.
Men jeg har et habilt kamera, så jeg kommer til å gjøre noen forsøk om ikke lenge.:mrgreen:
Selv om den ikke virker særlig konsekvent, kan jeg nevne at mine fetisjer heller mot chronografer, dykkere og piloter, med en mørk hang til sære kroneløsninger...:mrgreen:
 
Samlingen din er helt drøy, Frodo. Det har blitt sagt noen ganger nå, jeg sier det igjen. Du er også en stor ressurs for forumet, og jeg er glad du er så aktiv her og flink til å dele bilder! Velkommen i 2000-klubben, btw:)
 
Takk. Krille!
Koser meg veldig med dette, må jeg innrømme!
Ur er og blir min store lidenskap - kun begrenset av økonomi...

Når skal du ha trille-perm med ferskingen, forresten?
Jeg tar meg èn måned nå i mai. Vi kunne jo kombinert med noen mini gtg's!?:cool:
 
Jeg får dessverre ikke med meg alt som skjer på TS,- og det er jo egentlig bra ;) da det kan tyde på stor aktivitet innpå her!

En respektabel samling du har skaffet deg Frodo, jeg rakk ikke å få sett den "live" da jeg stakk innom deg :D
Fin bredde, imponerende!
 
Når skal du ha trille-perm med ferskingen, forresten?
Jeg tar meg èn måned nå i mai. Vi kunne jo kombinert med noen mini gtg's!?:cool:

Ikke før utpå høsten. Da starter jeg pappapermen med en måned i syd-Frankrike, det kan neppe bli feil.....:)
 
Hvordan funker alarmen på Memovox'en forresten?


Den stilles og trekkes med kronen kl 2. I posisjon trukket ut, stiller man når vekkingen skal skje. Avleses på den lille halvmåneformede indre skiven til venstre på urskiven.
Åpen, men trykket inn, trekker vekkerklokken. En fantastisk, sexy liten bjellelyd...:mrgreen:

@Brio: takk for kommentaren! Det er bare å stikke innom!:D
 
Frodo

Etter å ha skrevet et lite beundringsbrev til Moore, syns jeg det er på sin plass at du får litt skryt og, selv om du har solgt Exploreren din :). Du besitter noen helt nydelige ur, der omtrent alle faller i smak hos meg. Rett og slett en nydelig samling. Ser det ikke har blitt postet her siden April, så det har kanskje skjedd noe på klokkefronten?

Tittelen "Gud" har jeg dessverre gitt til Moore, så du får klare deg med "superhelt" inntil videre :)

/cosmo
 
Takk for vennlige ord, cosmo!

Nå har det blitt noen utskiftninger siden jeg opprettet tråden.
Jeg kjenner jeg bør oppdatere den kraftig.

Nå skal det uansett sies at min smak og mine evner produserer en langt mere "folkelig" samling enn Moore's.
Jeg er derfor smigret over sammenligningen.
Min personlige smak drar meg i retning av det enkle og robuste.
For å være dønn ærlig har jeg aldri avslørt min egentlige grail.
Den skal komme som en overraskelse - om jeg noensinne finner den.:D
 
Takk for vennlige ord, cosmo!

Nå har det blitt noen utskiftninger siden jeg opprettet tråden.
Jeg kjenner jeg bør oppdatere den kraftig.

Nå skal det uansett sies at min smak og mine evner produserer en langt mere "folkelig" samling enn Moore's.
Jeg er derfor smigret over sammenligningen.
Min personlige smak drar meg i retning av det enkle og robuste.
For å være dønn ærlig har jeg aldri avslørt min egentlige grail.
Den skal komme som en overraskelse - om jeg noensinne finner den.:D

Jeg vet hva grailen er...trur eg ;)
 
Det har jo vært nevnt en og annen JLC oppgjennom, men den finner du nok om du vil.