magun`s klokker

magun

Støttemedlem
Medlem
12. juni 2012
Innlegg
282
Sted
Rogaland
Klokkeinteressen har vel alltid ligget latent, men det var da jeg sa ja til 1 år med jobb på land at det tok av. Jobbet i et miljø der flere av mine kollegaer stilte med Rolex. Min tilnærming til klokkeverden ble da; jeg skal ha en ok klokke, men det skal ikke være Rolex. Som mange andre hadde jeg fordommer mot dette klokkemerket. Finn.no ble min venn,hadde svært liten kunnskap om klokker så det ble at jeg valgte en som jeg likte utsenet på. Mail ble sendt, og mitt bud ble godtatt. Etter en hyggelig samtale med Johnny ble klokken min.

IWC Big Ingenieur chrono med lenke og reim



Var svært fornøyd med denne klokken, det er faktisk klokken min sønn liker aller best av klokkene jeg har.
Ble påvirket av alle annonsene på finn, og begynte også å lese om diverse produsenter på nettet. En klokke var jo ikke nok, og plutselig var også denne min.



Har i ettertid funnet ut at mine valg ikke var helt borti natten. Begge klokkene har spor av designet til Genta.

Min klokkeinteresse bare økte, men jeg kunne ikke fortsette å handle klokker i den prisklassen. 2 klokker som jeg likte, i en helt annen prisklasse ble kjøpt.





Noen måneder senere, etter å fått fullstendig dilla på klokker fant jeg flere klokker på finn som interesserte meg. Et par uker senere var disse i mine





.

Husker ikke hvordan, men nå ble jeg oppmerksom på tidssonen. Leste til øyet ble stort og vått, og meldte meg inn etter et par måneder med lesing. Omega var nå mitt merke, og da det dukket opp en SHOM til salgs slo jeg til.



Etter å ha lest innlegg på innlegg på TS, fikk jeg mer og mer sansen for Panerai. Den jeg likte aller best var 372, men den var ikke lett tilgjengelig og jeg var usikker på om den var for stor. Dermed ble det en 312 kjøpt av et hyggelig TS-medlem

.

Men Omega var ikke glemt, sverdvisere var det jeg likte best. Leste om @Minuteman som hadde en plan om å skaffe seg alle utgaver med disse viserene. Jeg bestemte meg for en enklere løsning, el.blue, great white og en svart.

El.blue kom i hus, og jeg er bare mer og mer fasinert av blåfargen.



Så dukket det opp en great white på KS. Samme selger hadde også en Breitling til salgs. Dette var merket jeg siklet etter som fattig student i Stavanger i begynnelsen av 80-tallet. Fristelsen ble for stor og handel ble gjennomført.





Nå burde enhver normal person roe seg ned, og være fornøyd. Men påvirkningskraften på TS er sterk, og jeg fikk mer og mer sansen for eldre Rolex. Da denne dukket opp ble fristelsen for stor.



Dermed hadde mine fordommer mot Rolex fått en solid knekk.

Som jeg skrev tidligere var ønsket om em PAM 372 sterkt, og når det dukket opp en til salgs i mitt nærområde var det bare å slå til. Ekstra bonus er at denne er tatt ut fra Bjerke av PAM-moderator her på sonen.



Vanskelig å si hvor veien går videre, men noe vintage og noe nytt frister. Tror jeg skal satse på å holde meg klar edelt metall.

Vel det ble et par klokker til. Denne vintage Seamaster 120 kom i hus.



Så kom det til salgs her en svart seamaster med sverdvisere, og de som har lest min presentasjon har forstått at jeg ønsket en sånn. Nå ble det en 2534.50.00, dvs. GMT, har hatt anledning til å nyte denne noen dager og blir bare mer og mer sikker på mitt valg. Min anbefaling hvis noen er på leit etter en klokke mellom 10-15K, ikke tvil seamaster med sverdvisere er svaret.

 
Redigert av en moderator:
mye pene klokker der! Du skriver ikke hvilke du har nå?
Du må få slengt deg med på GTG neste gang i stavanger, så skal du få bli enda mer påvirket :)
 
"Jeg flipper ikke" - tøft. Og smart. Det eneste som kommer ut av flipping er savn og anger.

Herlig samling du har, og av alle disse er det Great White jeg har mest lyst på. Akkurat nå. Hvem vet i morgen ...?
 
Imponerende samling du har skaffet deg på relativt kort tid :)
Skal bli spennende å se hvor veien går videre og om alle blir keepere :cool:
 
Oj oj, her var det MYE lekkert. Gratulerer med fantastisk samling, imponert :D
 
Nydelig samling du har der:D
Misunner deg flere, men ikke luksusproblemet om hvem som skal få armtid:p
 
Nydelig samling du har der:D
Misunner deg flere, men ikke luksusproblemet om hvem som skal få armtid:p

Heldigvis så skifter det, akkurat nå er det IWC og 372 som får mest armtid, men en av seamasterene har tatt plassen som beater og er med meg på jobb.Rolexen har tatt plassen som søndagsklokke.