Klokkeplaner for 2018

Havvo

Støttemedlem
Medlem
22. sep. 2011
Innlegg
3.398
Sted
Bergen
Er vel bare å opprette denne tråden først som sist...

Planen min er å kjøpe en sort OEM rem på min Reverso 1931 sjoko. Og så håper jeg å få inn igjen en FPJ Bleu. Har nå stått omtrent ett år i kø, så kanskje jeg nærmer meg..
 
All Rolex ut. 5711 ut. Inn med så mange Reverso varianter som budsjettet da tillater :cool:
5398ECFE-D4C6-4662-9DB7-0E830B2C5D63.png
 
Redigert:
Blir 30 års i februar og da skal det kjøpes nytt. 90% sjanse for at det blir Rolex, DJ41 eller Explorer II. Har en del annet på blokka også, men spørs om det blir noe mer i 2018.

Får også forsøke å kvitte meg med ymse ur av billigere valør som ligger i boksen, men det kan nok hende at skjer før 2018.
 
Kunne tenkt meg en Hulk. Helst nå:D
Får se om det blir 2017 eller 2018.

Eventuelt en Explorer II Polar.
 
2016 var et rotete klokke-år. 2017 litt mer strukturert.
Planen for 2018 er å konsolidere samlingen. Dvs ingen ut, ingen inn. Kanskje heller bruke litt penger på vedlikehold og service av samlingen!
 
  • Liker
Reaksjoner: DoDe og acnorway
2017 har for min del gått med til å teste ut en del forskjellige klokker (en Omega, fire ulike Rolex og en Blancpain), med håp om å få et klarere bilde av hva jeg virkelig liker. Jeg går ut ifra at noen av oss (les: meg selv) må ha det inn med teskje :p

I 2018 fyller jeg 30 år og hvis alt går bra blir det blir innkjøp av et utradisjonelt dressur fra en av «de tre store», og en stødig dykker fra Seiko.
 
2017 har for min del gått med til å teste ut en del forskjellige klokker (en Omega, fire ulike Rolex og en Blancpain), med håp om å få et klarere bilde av hva jeg virkelig liker. Jeg går ut ifra at noen av oss (les: meg selv) må ha det inn med teskje :p

I 2018 fyller jeg 30 år og hvis alt går bra blir det blir innkjøp av et utradisjonelt dressur fra en av «de tre store», og en stødig dykker fra Seiko.


En F.P.Journe med andre ord...
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Håper og tror at 2018 blir rolig, tror det meste av pengene må gå til sparing av graduationklokke i 2019. Må eventuelt bli bytting av det jeg allerede har og ingen friske penger inn i samlingen.
Med det sagt ser At Work-kolleksjonen til Nomos livsfarlig ut for den planen..
 
  • Liker
Reaksjoner: DoDe
Planen er fem gamle ut og ett nytt inn før årsskiftet, og så et rolig 2018.

Og så le meg skakk av det jeg skrev nå på slutten av 2018.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Jeg har solgt meg ned relativt mye, og sitter med fire stykker igjen.

Én av dem skal ut, og med mindre noen lanserer noe på SIHH eller i Basel neste år som jeg ikke kan motså, blir det bare innkjøp av nye klokkeremmer i 2018. o_O