Klokkecafé – løst og fast om klokker

Schumacher's one-of-a-kind F.P. Journe Vagabondage 1 is expected to generate the highest sale with an estimate of between £1.4m and £2.7m placed on it.

A customized Audemars Piguet Royal Oak watch is also being placed on the auction card and could be sold for up to £340,000.

17135917322427248747064233640620.jpg
17135922445822572724713666614780.jpg17135918508482535659521369442080.jpgFive limited edition FP Journe watches from 2004 will complete the eight-piece collection.
 
Schumacher's one-of-a-kind F.P. Journe Vagabondage 1 is expected to generate the highest sale with an estimate of between £1.4m and £2.7m placed on it.

A customized Audemars Piguet Royal Oak watch is also being placed on the auction card and could be sold for up to £340,000.

Vis vedlegg 366979Vis vedlegg 366981Vis vedlegg 366980Five limited edition FP Journe watches from 2004 will complete the eight-piece collection.
Rart hvordan tidene har forandret seg. Jeg kan aldri se for meg at F.P.Journe ville funnet på noe så tacky i dag. Mens AP har jo valgt en stikk motsatt vei og lager mikkemusklokker til Mayor og Sheeran til fantasipriser. Jeg vet hva jeg ville valgt om jeg kunne velge mellom en F.P og AP i dag ihvertfall.

"The one trick pony" har mistet all relevans bortsett fra rapstars og youtubere som fortsatt dyrker hypen. M2C
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Rart hvordan tidene har forandret seg. Jeg kan aldri se for meg at F.P.Journe ville funnet på noe så tacky i dag. Mens AP har jo valgt en stikk motsatt vei og lager mikkemusklokker til Mayor og Sheeran til fantasipriser. Jeg vet hva jeg ville valgt om jeg kunne velge mellom en F.P og AP i dag ihvertfall.

"The one trick pony" har mistet all relevans bortsett fra rapstars og youtubere som fortsatt dyrker hypen. M2C
IMG_2339.png

Det kan ligge mange beveggrunner bak et produkt. Jeg lever svært godt med at FPJ lanserer et ur som dette. Det blir faktisk ekstra spesielt når en vet hva som ligger bak denne eksplosjonen av liv og lyst.
 
Vis vedlegg 366983
Det kan ligge mange beveggrunner bak et produkt. Jeg lever svært godt med at FPJ lanserer et ur som dette. Det blir faktisk ekstra spesielt når en vet hva som ligger bak denne eksplosjonen av liv og lyst.
Kulere den der enn F1-hjelmer på skiva. Bling er jeg jo glad i :)
Tag Heuer kan lage Mariokart klokker også kan de store gutta lage det de kan best.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Chronodiver
Jeg hører stadig på Fratello som podkast, enten det er Fratello on Air eller Fratello Talks. I siste episode av sistnevnte blir Powermatic-urverkene til ETA skrytt veldig av, og påstanden servicevennlig blir løftet.

Stemmer egentlig det?
Etter min erfaring blir urverkene i større grad byttet ut, og de er vanskelige (umulig?) å få regulert.
 
Jeg hører stadig på Fratello som podkast, enten det er Fratello on Air eller Fratello Talks. I siste episode av sistnevnte blir Powermatic-urverkene til ETA skrytt veldig av, og påstanden servicevennlig blir løftet.

Stemmer egentlig det?
Etter min erfaring blir urverkene i større grad byttet ut, og de er vanskelige (umulig?) å få regulert.
Alt man trenger å vite om Powermatic er at de har laget deler av urverket av plast for å spare penger.
Det gjør ikke akkurat at det rykker i kjøpefoten.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edward og holmby
Alt man trenger å vite om Powermatic er at de har laget deler av urverket av plast for å spare penger.
Det gjør ikke akkurat at det rykker i kjøpefoten.
Det gjelder nok ikke samtlige Powermatic, men enkelte.

Beklager, jeg glemte kilder til min påstand:
 
Redigert:
Det gjelder nok ikke samtlige Powermatic, men enkelte.
Det gjelder alle rimelige klokker med dette urverket, fra Tissot og Certina og sikkert flere.
Som vel står for 90+% av salgene av Powermatic 80?

Så jeg vil nok heller snu på det, at det gjelder ikke samtlige, men majoriteten.
 
Jeg kan ikke annet enn å si at de klokkene jeg har hatt med Powermatic-urverk har gått godt og holder tiden. Hvis vi skal henge ut Swatch-merker for resirkulering av urverk fremfor service, må vi vel også henge ut Seiko og Tudor?
 
Jeg kan ikke annet enn å si at de klokkene jeg har hatt med Powermatic-urverk har gått godt og holder tiden. Hvis vi skal henge ut Swatch-merker for resirkulering av urverk fremfor service, må vi vel også henge ut Seiko og Tudor?
Forskjellen her, i allefall med hensyn til Tudor, er at verkene er høyst «serviceable». Tudor har dog valgt, slik jeg forstår det, å gjøre urverkskifte ved offisiell service. Da får du ikke nytt urverk, men et urverk fra annen klokke som har fått gjennomgående service. Dermed får du korteste leveransetid på slike oppdrag. Powermatic går i søppla ved tilsvarende servise, og er generelt mindre egent for service av 3.part. Sistnevnte er uproblematisk på tudor