Hjelp til ny Chronograph!

Medlem
22. nov. 2010
Innlegg
462
Sted
Bergen/Stavanger
God dag!

Jeg er på jakt etter en "mye for penga" - Chronograph. Jeg har sett en del på Hamilton og lest mye bra om dette merket, men jeg trenger flere innspill:) Vet at det er mange merker der ute som jeg ikke har hørt om og som lager flotter klokker til en god penge.

Jeg tenker et budsjett på 5k, ellers er alt lov! Bilder kan vi like!

Spytt ut! :D

Leon:cool:
 
Vet ikke om du har noen preferanser for hva slags look du ønsker at den skal ha, men her er noen kjappe forslag.

Disse to er kanskje røffere enn mye av det Hamilton har, men de er ihvertfall godt innnenfor budsjettet:
Seiko SN225
SNN225.JPG


Seiko SNN219
SNN219P1_MED.jpg


Denne er vel akkurat på grensen, men så kommer vel MVA i tillegg
Steinhart Marine Chrono Blue:
1862342173MCG44_blau_01.jpg
 
Redigert:
Du skal vel slite med å få en Hamilton med chronograph og automatic verk til 5000,-, de kommer vel på nermere 8k.

Men du kan klare Tissot med det nye verket C21.211

TissotPRC200AutoChrono.jpg


Her en review:
New movement - tissot - eta c01.211

Her til salgs hos Jomashop, rett under 5000,- nok ferdig tollet:
Tissot T-Sport PRC200 Automatic Chrono Mens Watch T014.427.11.051.00

Og det mindre prestisjetunge merket Swatch har samme verket til en enda lavere pris:
http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_s...onograph&sprefix=swatch+automatic,watches,268
 
Redigert:
Tusen takk for forslag karer!

Jeg likte veldig godt den fra Tissot! Når det gjelder design så er jeg egentlig åpen for alle forslag, både elegant og røft! Trenger å "fornye" horisonten å kikke litt på nye klokker:) Siden denne posten nå ligger under "startgropen" så kan vi jo gjerne legge inn forskjellige forslag til Chronographer innenfor rimelige priser ? Jeg savnet en tråd med litt oversikt over gode klokker (til en rimelig penge) med Chronograph..Eller finnes det allerede her inne?

Hva tenker folket om dette?

Leon :cool:
 
Det er nok noen av oss som synes det er gøy med rimlige mekaniske klokker også, men jeg tror ikke tråden blir noen "höydare" her inne. Det nye ETA verket har en del deler i plast, og selv om jeg vet at plast ikke er det det en gang var, hadde jeg nok sett til Japan og Seiko for most bang for bucks angående mekaniske kronografet rundt 5k.