Gullkorn fra Finn.no

Veit ikke helt jeg altså. Litt stiv pris kanskje?

https://www.finn.no/127651446


19B0F617-3355-4A40-B73C-21D2EABA08D1.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Deilig å tenke på at en rulling blir sittende med en palle oboy. Selv om 500 for en palle må vel sies å være et godt kjøp?
 
  • Liker
Reaksjoner: PerØ
32 Mill for 2 bokser oboy nå. Husker når det var minibank krise for 6-7 år siden og en kar la ut en 1000 lapp for salg til 2000. Det var litt morsomt.
Når tar Finn grep for å hindre at siden spammes ned av alle disse «skøyerene»?
 
Er det bare jeg som sympatiserer med en underbetalt butikkansatt i Norsk urbransje her?
Heller han enn en skrupelløs inve(i)stor.

Mitt kompass havner på «illojalt». Hadde ikke gitt denne ansatte toppscore i medarbeidersamtalen. En ansatt er knyttet til arbeidsplassen også etter kl 16. Iallefall ift retningslinjene jeg selv opererer etter.

Jeg kan gjerne sympatisere for underbetalte medarbeidere, men dette syns jeg ikke fremkommer som en god løsning.
 
Mitt kompass havner på «illojalt». Hadde ikke gitt denne ansatte toppscore i medarbeidersamtalen. En ansatt er knyttet til arbeidsplassen også etter kl 16. Iallefall ift retningslinjene jeg selv opererer etter.

Jeg kan gjerne sympatisere for underbetalte medarbeidere, men dette syns jeg ikke fremkommer som en god løsning.

Dersom dette er med velsignelse fra AD ville jeg nok tenkt meg om grundig før jeg klasket kredittkortet på disken i det lokalet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg deler ikke dette hatet mot «invistorer» som andre her inne. Men hvorfor denne krabaten er bedre eller verre enn de andre som gjør akkurat det samme skjønner jeg ikke.

Vel... Om ikke annet, så er det jo et tilfelle av helt fullstendig bedriten dømmekraft ift. risikoen for å skape negativ omtale knyttet til egen arbeidsgiver. Vedkommende kunne vel mildt sagt annonsert litt mer diskré, og ikke begynne å svare for seg når man (naturlig nok) blir konfrontert av andre klokkeinteresserte.

Mer generelt så har jeg for øvrig ikke noe hat mot selgere som prøver seg, så lenge de opererer innenfor loven vel å merke. I første omgang er det kjøperne som må forstå risikoen de tar, og ikke la seg rive med som idioter med skyhøye premiums over retailpris ;)
 
Vel... Om ikke annet, så er det jo et tilfelle av helt fullstendig bedriten dømmekraft ift. risikoen for å skape negativ omtale knyttet til egen arbeidsgiver. Vedkommende kunne vel mildt sagt annonsert litt mer diskré, og ikke begynne å svare for seg når man (naturlig nok) blir konfrontert av andre klokkeinteresserte.

Mer generelt så har jeg for øvrig ikke noe hat mot selgere som prøver seg, så lenge de opererer innenfor loven vel å merke. I første omgang er det kjøperne som må forstå risikoen de tar, og ikke la seg rive med som idioter med skyhøye premiums over retailpris ;)


Jeg er enig i at det er dårlig stil, men vet noen hva arbeidsgiveren mener om det? Det begynner å bli sykt når AD selger populære modeller og kjøper de tilbake for å selge brukt til høyere enn nypris.

57E99B14-BB24-4461-948E-16ABFC202FAF.png
DC90B6E3-7801-438B-BACF-F3B943AD20E6.png
CAD77952-FBA4-4E71-8219-9268182A4EF2.png
 
Vel... Om ikke annet, så er det jo et tilfelle av helt fullstendig bedriten dømmekraft ift. risikoen for å skape negativ omtale knyttet til egen arbeidsgiver. Vedkommende kunne vel mildt sagt annonsert litt mer diskré, og ikke begynne å svare for seg når man (naturlig nok) blir konfrontert av andre klokkeinteresserte.

Mer generelt så har jeg for øvrig ikke noe hat mot selgere som prøver seg, så lenge de opererer innenfor loven vel å merke. I første omgang er det kjøperne som må forstå risikoen de tar, og ikke la seg rive med som idioter med skyhøye premiums over retailpris ;)

Hvis arbeidsgiver har regler mot den slags blir det jo noe annet. Men dette er vel et ur han har sourcet selv. Og betalt fullpris for.
Poenget mitt var at jeg ikke skjønte hvorfor @Gin mente det var bedre med han her enn andre «invistorer». Ref «heller han enn en skruppelløs invistor».