Grov solid nato ?

Medlem
15. feb. 2023
Innlegg
88
Sted
Bergen
Hei

Jeg lurte på om noen har tips til et firma som selger nato med skikkelig toolwatch/millitær utsende og kvalitet?
Kanskje visuelt noe ala bidet jeg legger ved som jeg fant på google. Jeg ønsker synlig mønster, og en litt grovere reim en det jeg har funnet til nå.
Pris er ikke det viktigste, men jeg sliter prinsipielt med å betalte 500,- i frakt for noen små lette reimer slik som noen av de i USA tilbyr som eneste løsning.

Jeg har kjøpt uendelig med billige straps fra cnswatchbands osv før, men det er jo samme reimer som du kan få for 30,- på temu ;) Jeg har lyst å kjøpe noe som oppleves og ser mer robust ut.

20mm-22mm-Green-Woven-Fabric-Nylon-Nato-Watch-Band-Strap-Vintage-Seiko-Turtle-Watch.jpeg
 
Prøvd Zulu?

 
  • Liker
Reaksjoner: Kruttskjegg
Hvis ikke det være nato, så er jo disse ganske solide og kraftige:

 
  • Elsker
Reaksjoner: Kruttskjegg
Disse er ganske grove og tjukke.

 
  • Liker
Reaksjoner: Kruttskjegg
Det som skjer er at sånn Nato blir stivere og oppleves ikke så komfortabel som andre.
Jeg har en i denne typen fra Fenomenato, og det ble litt for stivt for meg.
Men det føles solid, ja.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kruttskjegg
Hei

Jeg lurte på om noen har tips til et firma som selger nato med skikkelig toolwatch/millitær utsende og kvalitet?
Kanskje visuelt noe ala bidet jeg legger ved som jeg fant på google. Jeg ønsker synlig mønster, og en litt grovere reim en det jeg har funnet til nå.
Pris er ikke det viktigste, men jeg sliter prinsipielt med å betalte 500,- i frakt for noen små lette reimer slik som noen av de i USA tilbyr som eneste løsning.

Jeg har kjøpt uendelig med billige straps fra cnswatchbands osv før, men det er jo samme reimer som du kan få for 30,- på temu ;) Jeg har lyst å kjøpe noe som oppleves og ser mer robust ut.

Vis vedlegg 368996
@Kruttskjegg sjekk ut Zuludiver. De har også salg nå om dagen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kruttskjegg
Tusen takk for godt tips! Jeg tenkte ikke på å sjekke ut tidsonen sin nettbutikk :) De der rugged 2-piece reimene var helt rå! Det blir noe sånne etterhvert. Men nå ble det en hel haug fra zuludiver sitt salg! Så skal hele klokkeboksen over på grov nato for sommeren!
 
  • Liker
Reaksjoner: esel
441215487_987323939685931_2653764812821449050_n.jpeg

Jeg gikk for nato på familien Seiko for sommeren. Gleder meg til jeg får de nye!
Ps. Tar gjerne i mot forslag til reimer som passer til SPB 143. Denne skulle jo være den ultimate strapmonster, men jeg synes ikke den kler noe av det jeg har :/
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan og seiltid
Har du sett de grønne canvas-reimene som kistraps lager av en sanitetsbåre fra forsvaret? Du finner de på Facebook og Instagram. Trivelig sørlending som lager på bestilling. Jeg gav 1200 for denne og det kan virke som mye penger i forhold til masseproduserte reimer, men disse virker utrolig solid, tåler "alt" og samtidig behagelig.

1000000879.jpg


1000000880.jpg

(klokke tatt rett fra klokkeboks og fotografert i dag, men tid og dato er åpenbart ikke stilt)
 
Har du sett de grønne canvas-reimene som kistraps lager av en sanitetsbåre fra forsvaret? Du finner de på Facebook og Instagram. Trivelig sørlending som lager på bestilling. Jeg gav 1200 for denne og det kan virke som mye penger i forhold til masseproduserte reimer, men disse virker utrolig solid, tåler "alt" og samtidig behagelig.

Vis vedlegg 369207

Vis vedlegg 369208
(klokke tatt rett fra klokkeboks og fotografert i dag, men tid og dato er åpenbart ikke stilt)
Støttes.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kruttskjegg
Har du sett på Haveston?
Jeg har et par remmer derfra, og er veldig fornøyd.
Relativt grove, men likevel behagelige. Riktignok ikke "ekte nato", da det ikke er dobbel rem under klokken, men det ser jeg egentlig på som en fordel.
"Floating second keeper" så man ikke har en lang rem som henger og slenger.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kruttskjegg
Har du sett de grønne canvas-reimene som kistraps lager av en sanitetsbåre fra forsvaret? Du finner de på Facebook og Instagram. Trivelig sørlending som lager på bestilling. Jeg gav 1200 for denne og det kan virke som mye penger i forhold til masseproduserte reimer, men disse virker utrolig solid, tåler "alt" og samtidig behagelig.

Vis vedlegg 369207

Vis vedlegg 369208
(klokke tatt rett fra klokkeboks og fotografert i dag, men tid og dato er åpenbart ikke stilt)
WOW!! Nydelig. Helt perfekt på alle måter!!
 
Har du sett på Haveston?
Jeg har et par remmer derfra, og er veldig fornøyd.
Relativt grove, men likevel behagelige. Riktignok ikke "ekte nato", da det ikke er dobbel rem under klokken, men det ser jeg egentlig på som en fordel.
"Floating second keeper" så man ikke har en lang rem som henger og slenger.
Tusen takk! Jeg så kjapt på siden, og tror det er helt opp min gate! Denne tråden leverte skikkelig. Tusen takk!
PS. Før ville jeg alltid "ta vare" på natoene mine. Men nå klipper og svir jeg av akkurat som jeg vil, og det ser så uendelig mye bedre ut og er så mye mere praktisk.

Sånn brett på enden av reimen er kanskje det aller styggeste jeg vet om. Altså når den er litt for lang så du må brette den ned og tilbake. Spesielt på mine tynne håndledd så er det bare helt krise.
 
Selv liker jeg Bark & Jack sine veldig godt. Ikke supergrove, men en del - og i tillegg meget god bærekomfort.

Feks:
 
Uansett valg av foretrukket "Nato Strap", så bør du være klar over at hvis dine baretter har skuldre (for å ta dem bort med verktøy), så vil de løsne før eller senere når du benytter en slik reim. Skal du være trygg på at klokken bærer i alle situasjoner over tid på håndleddet, så er det kun baretter uten "skuldre" som gjelder. Har du lug holes; perfekt. Hvis ikke; bruk en avbitertang.
 
Uansett valg av foretrukket "Nato Strap", så bør du være klar over at hvis dine baretter har skuldre (for å ta dem bort med verktøy), så vil de løsne før eller senere når du benytter en slik reim. Skal du være trygg på at klokken bærer i alle situasjoner over tid på håndleddet, så er det kun baretter uten "skuldre" som gjelder. Har du lug holes; perfekt. Hvis ikke; bruk en avbitertang.
Oi dette er helt totalt nytt for meg! Må lese meg opp, takk!
 
Zuludiver leverte ekstremt raskt, men dessverre leverte de en annen sine reimer :/ Har sendt de en mail med bilder, så for håpe de kan få mine av gårde asap zulu
 
Selv liker jeg Bark & Jack sine veldig godt. Ikke supergrove, men en del - og i tillegg meget god bærekomfort.

Feks:
Har ikke prøvd den du linker til her, men har den som heter gray Nato 2.0 og den vil jeg si er det motsatte av grov og solid.
Eller, solid er den sikkert, den har i alle fall ikke gått i stykker ennå, med unntak av litt på tuppen. Men grov er den i alle fall ikke. Veldig myk og tynn. Behagelig å ha på, men så myk at den er litt kjelkete å ta på. Jeg har noen ganger tenkt at den er for myk. Liker haveston bedre.
 
Ja denne «Ribbed» er ganske annerledes i utseendet enn Nato 2.0 (som er ganske lik setebelte-NATO typ)..