Solgt Grand Seiko SBGV243

Medlem
16. nov. 2014
Innlegg
91
Sted
Stavanger
En nydelig klokke som ble bittelitt for stor for meg. Klokken selges ikke ennå i Norge så denne er kjøpt fra Japan for bare ei uke siden.

Wornandwound: REVIEW: GRAND SEIKO REFS. SBGV243 AND SBGV245 — TWO WATCHES THAT WILL HAVE YOU RETHINKING QUARTZ

Merke, modell og år: Grand Seiko SBGV243 2019-modell

Spesifikasjoner, beskrivelse og tilstand: 40.1mm x 46.6mm x 11.8mm. Som vanlig med Grand Seiko er den en miks av børstede og polerte flater, men denne gangen også med lume i vanlig fantastisk Seiko-kvalitet. En mikroding på bezel på 26-minuttersmerket og noen småriper på baksiden av lugs, men ellers i perfekt tilstand. Garantert ingenting som vises i vanlig lysforhold eller på armen. Skrubar krone. 20 bar.

Skiven er matt svart med et svært diskret vertikalt mønster. Timemarkørene er knivskarpe og veldig reflektive og som sagt fylt med lume.

Urverk: Seiko 9F82 med avvik på +/- 10 sek/år. Etter egen erfaring går de som regel enda mer nøyaktig enn det.

Dokumentasjon og historikk: Kjøpt fra Timepeaks.com. Kvittering på betalt moms medfølger.

Øvrig informasjon: Boks, rispapir, bruksanvisning medfølger. Garantikortet var ikke med da jeg fikk den, med siden det er 50 års serviceintervall på Grand Seiko 9F tror jeg ikke du kommer til å trenge det. Dessuten gjelder det kun i Japan likevel.

Det er kun den originale lerret-reima som medfølger. Tropicreima vist på enkelte bilder er kun for å vise hvordan den ser ut med en mer konservativ reim.

Sted: Stavanger

Pris:18500,-. Veil. nypris i Japan er 27000,-. Tipper den kommer til å koste godt over 30.000,- i Norge hvis den kommer for salg en gang i framtiden.

17BKL4X.jpg
5PhDTUB.jpg
5PhDTUB.jpg
GqIU4rY.jpg
BnXLkAj.jpg
uwAyVIW.jpg
6aHOeY9.jpg
LvoUjRg.jpg
eYSjdyt.jpg
gsUsLQf.jpg
aFnG3M7.jpg


To illustrasjonsbilder (ikke mine)

UePkEq4.jpg
OQXxh1B.jpg
 
Redigert: