God som gull

TomB

Støttemedlem
Medlem
25. jan. 2010
Innlegg
4.322
Sted
Trondheim
Det sies at man modnes med alderen. For fem år siden ville jeg aldri vurdert en Rolex TT. For et par år siden begynte fascinasjonen sakte men sikkert å snike seg inn på meg og i vår ga jeg etter. 116613LB er rå! :) For to år siden ville jeg aldri vurdert en Rolex i gull. For et års tid siden begynte fascinasjonen sakte men sikkert å snike seg inn på meg, men jeg er ikke helt der ennå:confused: Jeg har prøvd mange klokkemerker de siste årene og har forsøkt å ha litt spredning i samlingen. Jeg har vært innom Seiko, SInn, Grand Seiko, diverse Omega, Panerai, JLC, IWC, AP og Patek. For all del, det har vært mange fine klokker. Ikke noe galt sagt om de nevnte, men jeg er en enkel mann. Et merke tiltaler meg bare mer enn andre. ROLEX. Det er vanskelig å sette fingeren på hva det er som gjør Rolex så spesielt. De er jo egentlig ganske kjedelige. But it´s just that feelin´

Jeg har som sagt ikke kommet så langt at jeg tør ta skrittet fullt ut og kjøre på med en helgull Sub eller GMT. Det blir litt massivt, -ennå. Så hva med en Smurf eller en BLNR? Nei, jeg er ikke helt der heller. Da er kanskje svaret Sjokotona? En nydelig klokke i gull, men med en rem som toner det hele litt ned. Problemet er at jeg har hatt Daytona i stål to ganger før og solgt dem etter kort tid. Ikke ser jeg hva klokken er og det blir litt for mye som skjer på skiven. Den virker litt for liten når den kommer på min arm. På andre ser den fantastisk ut.
Hva gjør jeg da? Slenger ut en WTB etter en klokke som kombinerer sportslighet og eleganse nærmest perfekt. Jeg hadde ingen tro på at jeg skulle få napp, men det skader ikke å prøve. Det gikk fortere enn jeg trodde og da var det bare å slå til.

Beklager lang tekst. Bilder er enklere. Nu kjør vi :)


En kjent boks. Dog mye større enn de andre jeg har hatt.
IMG_7751.JPG


Fremdeles kjent, men større.
IMG_7752.JPG


Smale lugs
IMG_7753.JPG


Boom! Rolex første med gummirem.
IMG_7754.JPG


IMG_7755.JPG


Til tross for at "remmen" har en kjerne av metall er den utrolig myk.
IMG_7757.JPG


Til slutt et obligatorisk wristshot
IMG_7756.JPG
 
Redigert:
Nei, så inn i gampe... denne tok pusten helt fra meg! Bare å bøye seg i støvet, selv om jeg aldri før har fått med meg denne utgaven.. - har vært ute av flytsonen en liten stund :)
 
Gratulerer med nydelig klokke. Har ennå til gode å se denne i "real life", men du verden så flott den ser ut på bilder.
 
Gratulerer. Liker den godt selv om jeg ikke har likt gummi før. Rolex did it right.
 
Steike! Visste ikke at gull var så nære :)
Det der er en skikkelig lekkerbisken.
Gratulerer så mye :D
 
Sommerklokken 2017 allerede nå?:eek:
Gratulerer med lekkerbisken.:)
Så denne i sommer på elegant herremann.
Den ser mye bedre ut irl enn på bilder.
Utrolig nok.:)
 
Lekker! Gratulerer. :)
Passasjeren ved siden av meg på en flytur i vinter hadde en sånn YM - rett nydelig ur.
 
Med stigende gullpriser og synkende synsevne må dette være den perfekte klokka nå @TomB
Du verdsetter jo lesbarhet på skiva høy, samt når innpakningen er så perfekt ! Er det bare lekkert.
Du nevnte den smale sti her forleden, og i Rolex sin gullverden, er vel dette en flott tur utenom allfarvei;)
Gratulerer så mye med en herlig klokke, og for et modig valg.
 
Redigert: