Forskjeller på Explorer 114270 og 214270

Medlem
21. juli 2010
Innlegg
354
Sted
OSLO
Hei
Lurer på om noen her inne kan hjelpe meg ang forskjeller på verkene til ROLEX EXPLORER I, 36mm og 39mm.

Jeg vet at Rolex oppgraderte verket i 39mm men inneholder disse to verkene en blå spiral (Parachrom)?

Jeg har en av de aller siste 36mm solgt hos Bjerke i 2010 og mener at denne også inneholder PARACHROM men mangler Rolex`s in-house lyrefjær.

Noen som kan bekfrefte eller avkrefte dette? Setter stor pris på svar :) ZENITH
 
I 114270 så sitter det en Caliber 3130. Denne har ikke parachrom som standard men Nivarox. Men rykter skal ha det til at Rolex oppgraderer til parachrom ved service.
 
Redigert:
I 114270 så sitter det en Caliber 3130. Denne har ikke parachrom som standard men Nivarox. Men rykter skal ha det til at Rolex oppgraderer til parachrom ved service.

Akkurat. Trodde virkelig det var parachrom i de siste 36mm. Men det er Breguet-spiral i begge da sånn at det kun handler om et spiralbytte? Men spiralbytte skjer vel etter ønske da siden verket i utgangsgspunktet skal ha Nivarox? Tenker at et spiralbytte vil ødelegge litt originalitet da det ikke var parachrom montert fra starten av.
Men Rolex gjør jo som de vil når de først har fått in en klokke, hehe

Takk for svar :)