Flytte utenlands

adio

Støttemedlem
Medlem
24. des. 2009
Innlegg
1.574
Sted
Bergen
Hvis du hadde muligheten, hvor ville du flyttet?

Ting som i alle fall jeg hensyntar i vurderingen:
- Helsevesen
- Muligheter for politisk uro i landet (krig osv)
- Levekostnader
- Klima
- Jobbmuligheter
- Forhold for barn; barnhage, skole, osv.
 
da ville jeg flyttet til srinagar; der trådte jeg mine barnesko. klima og levekostnader er perfekt, mens alt annet på din hensynsliste er komplett rævva :(

if there is heaven on earth

it's here
it's here
it's here


image.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
da ville jeg flyttet til srinagar; der trådte jeg mine barnesko. klima og levekostnader er perfekt, mens alt annet på din hensynsliste er komplett rævva :(

if there is heaven on earth

it's here
it's here
it's here


Vis vedlegg 18649

Spennende, men det har vel vært litt politisk uro hvis det er Kashmir vi snakker om?

Hvis jeg skulle flyttet dit jeg bodde i barndommen hadde det blitt Grønland, antagelig den rake motsetning. Fantastisk natur, men ticker kanskje ikke av på alle punktene.

Selv ville jeg nok valgt et sted i mellom/syd-Europa.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og holmby
he, ja - litt politisk uro blir jo dessverre en underdrivelse

Spennende, men det har vel vært litt politisk uro hvis det er Kashmir vi snakker om?

Hvis jeg skulle flyttet dit jeg bodde i barndommen hadde det blitt Grønland, antagelig den rake motsetning. Fantastisk natur, men ticker kanskje ikke av på alle punktene.

Selv ville jeg nok valgt et sted i mellom/syd-Europa.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
Jeg er Oslogutt, men bor i København for tiden! Kan absolutt anbefales det; billig mat/drikke, litt bedre klima og langt mer kontinentalt. God location når man skal videre ut i Europa, man "sparer" vel gode 40 minutter på flyreisen! Helsevesen fungerer eksemplarisk, det sammme gjelder for kollektivtransport! Et veldig stort "men" er skattenivået her; huhei hvor det går! Dog vil jeg nok mene at man får bedre value for money av skattekronene sine i DK enn i Norge :)

Blir boende her et par år til, så blir det London og Stockholm før jeg vender snuten hjemover :cool:
 
hvis jeg skal unngå kuler & krutt, holder jeg også en knapp på sthlm; bodd på gärdet i 4 år - kunne gjerne bodd der for bestandig - ja faktisk er jeg 4. generasjon stockholmbeboer

image.png



Jeg er Oslogutt, men bor i København for tiden! Kan absolutt anbefales det; billig mat/drikke, litt bedre klima og langt mer kontinentalt. God location når man skal videre ut i Europa, man "sparer" vel gode 40 minutter på flyreisen! Helsevesen fungerer eksemplarisk, det sammme gjelder for kollektivtransport! Et veldig stort "men" er skattenivået her; huhei hvor det går! Dog vil jeg nok mene at man får bedre value for money av skattekronene sine i DK enn i Norge :)

Blir boende her et par år til, så blir det London og Stockholm før jeg vender snuten hjemover :cool:
 
Nå som barna er blitt store hadde jeg ikke hatt noe imot å flytte tilbake hit hvor jeg tilbrakte starten på yrkeslivet for noen år tilbake. Dårlig barnehagedekning altså, men ellers bra på de andre kriteriene.
800px-Luzern-Pilatus.jpg

Muligens ville jeg vurdert å flytte hit til Tessin på andre siden av Gotthard-tunnelen på grunn av klima :)
tic0898-1-1.jpg
 
Kunne gjerne tatt noen år i Singapore, men uansett sted lengter jeg alltid tilbake til Norge etter en tid. Unbeatable..
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro