Eksklusivt salg hos David-Andersen

Tidssonen

Administrator
Forumleder
Medlem
1. okt. 2007
Innlegg
106
10927223_10152842466127562_1029246167872208964_o.jpg


Våre venner og Tidssonen-sponsor David-Andersen, har gleden av å invitere deg til et eksklusivt salg i deres forretning på Egertorget.

I de kommende dagene skal det gjøres plass til årets nyheter, og utvalgte ur-modeller fra kjente merker tilbys dermed med -20% og oppover i avslag.

Besøk dem de nærmeste dagene for en hyggelig handel!





PS: Tidssonen har blant annet lagt merke til et par lekre TAG Heuer med det legendariske El Primero-urverket, samt en lekker Zenith Elite Moonphase i gull ... ;)
 
Ble litt overrasket nå! Trodde Zenith ikke solgte El Primero verket ut av huset?

Ikke ut av LVMH-huset, nei. - Zenith og Tag Heuer har altså samme eier.

Listen over andre produsenter som har brukt El Primero-urverk er veeeeldig lang. Nå er det vel ikke så mange som får tilgang lenger, men det finnes i hvert fall over 20 andre produsenter som har brukt El Primero.
 
Ikke ut av LVMH-huset, nei. - Zenith og Tag Heuer har altså samme eier.

Listen over andre produsenter som har brukt El Primero-urverk er veeeeldig lang. Nå er det vel ikke så mange som får tilgang lenger, men det finnes i hvert fall over 20 andre produsenter som har brukt El Primero.

Dette vet jeg, trodde Zenith for flere år side besluttet å ikke selge El Primero ut av huset, de skulle kun ha "verdens vakreste verk" i sine egne ur. Her er et nytt TH ur med El Primero?
 
Dette vet jeg, trodde Zenith for flere år side besluttet å ikke selge El Primero ut av huset, de skulle kun ha "verdens vakreste verk" i sine egne ur. Her er et nytt TH ur med El Primero?

Det er det vel LVMH som bestemmer og ikke Zenith i grunn?

Uansett, noen som har tatt turen innom? Vurderer en tur senere i dag om jeg får tid.
 
Dette vet jeg, trodde Zenith for flere år side besluttet å ikke selge El Primero ut av huset, de skulle kun ha "verdens vakreste verk" i sine egne ur. Her er et nytt TH ur med El Primero?

TH har også produsert kasser/baklokk for Zenith så de klør hverandres rygg. Men å kjøpe en Tag med Zenith verk er uansett i mine øyne helt håpløst. Hvorfor ikke kjøpe Zenith da?
 
TH har også produsert kasser/baklokk for Zenith så de klør hverandres rygg. Men å kjøpe en Tag med Zenith verk er uansett i mine øyne helt håpløst. Hvorfor ikke kjøpe Zenith da?

Fordi man synes Tag Heuer er dritfett og får street creds?

Mange har hørt om Tag, få har hørt om Zenith.

edit: heh, innlegg 666 gitt...
 
Fordi man synes Tag Heuer er dritfett og får street creds?

Mange har hørt om Tag, få har hørt om Zenith.

edit: heh, innlegg 666 gitt...

Da er det vel kanskje en idé å kjøpe 1887, men aner en anelse sarkasme i innlegget ditt?
 
Få vet hva Zenith er?

Fordi man synes Tag Heuer er dritfett og får street creds?

Mange har hørt om Tag, få har hørt om Zenith.

edit: heh, innlegg 666 gitt...

Alle som er glad i mekaniske ur vet hva Zenith er. Få som kan matche Zenith på antall patenter og førsteplasser i Grand Prix. Ikke dermed sagt at TH er dårlig!
 
Da er det vel kanskje en idé å kjøpe 1887, men aner en anelse sarkasme i innlegget ditt?

Ja, altså den jevne nordmann har nok hørt om Tag, spesielt de siste årene pga Johaug. Tror ikke subsettet som også har hørt om Zenith er så stort.

1887 er forøvrig et moddet Seiko-verk.

Poenget er uansett at mange som kjøper klokker ikke har peiling. De velger noe de har hørt om. Tag Heuer faller innenfor den kategorien sammen med Rolex og muligens Omega. At en klokke har El Primero verk sier dem ingenting, men det er jo et salgstriks som selgerene kan bruke, ie "i denne klokka sitter et av de mest kjente og beste kronograf-verkene. Dette er mye for pengene".
 
Ja, altså den jevne nordmann har nok hørt om Tag, spesielt de siste årene pga Johaug. Tror ikke subsettet som også har hørt om Zenith er så stort.

1887 er forøvrig et moddet Seiko-verk.

Poenget er uansett at mange som kjøper klokker ikke har peiling. De velger noe de har hørt om. Tag Heuer faller innenfor den kategorien sammen med Rolex og muligens Omega. At en klokke har El Primero verk sier dem ingenting, men det er jo et salgstriks som selgerene kan bruke, ie "i denne klokka sitter et av de mest kjente og beste kronograf-verkene. Dette er mye for pengene".

Jeg vet hva 1887 er og hva det er basert på. Poenget mitt er at om du er en som kun kjenner til Tag kjøper du 1887 og ikke et verk fra et merke du ikke har hørt om. Tipper at mange som kjøper Tag ikke er klar over at de færreste modellene har egenproduserte verk, men når noen forklarer forskjellen mellom 1887 ("inhouse") og den med El Primero (non inhouse) tipper jeg at flesteparten velger 1887 verket, spesielt når Tag er eneste merke du er åpen for.

Edit: Tviler på at mange selgere som får en kunde inn i butikken som SKAL ha Tag sier at 1887 er basert på Seiko. Ikke at Seiko er dårlig, men for en som kun velger Tag tror jeg det ikke vipper positivt.
 
Redigert:
Så har du dei av oss som likar Tag Heuer fordi me har funne ein modell som ein er veldig nøgd med, og ikkje bryr seg om kva andre meinar @benbjo. Glad i min Aquaracer Chrono:)
 
Redigert av en moderator:
Sier meg enig der, for den modellen @Fyrsten lenket til var helt enkelt en flott kronograf! Hadde ikke hatt noe problem med å bære den. Blir jo egentlig et kinderegg; et merke massene kjenner(om det er et mål), et historisk urverk og et flott utseende på klokka.


Da tror jeg at jeg er litt uenig med deg her :) Ville vært mer tilbøyelig til å kjøpe en Aquaracer Chronograph blant konkurrenter i sin prisklasse enn å kjøpe en Tag Heuer med El-Primero i 70k klassen.
 
Redigert av en moderator:
Så har du dei av oss som likar Tag Heuer fordi me har funne ein modell som ein er veldig nøgd med, og ikkje bryr seg om kva andre meinar @benbjo. Glad i min Aquaracer Chrono:)

Helt i orden det, selvsagt :) Har selv sansen for flere av modellene med 1887, samt denne:
903903-3050.jpg
 
Redigert av en moderator:
Den lista kunne vært morsomt å se...

Her.

Mange er fra 80 og 90-tallet. Ebel modellen var det som startet det hele i 1982. Først ca. 5 år senere begynte Zenith å produsere sine egne ur med El Primero-urverk.

Ebel-El-primero.jpg


Mens Chaumet sin utgave (Dandy Chronograph) kom så sent som i 2011(?). Men Chaumet er også under LMHV-paraplyen.

chaumet-dandy-chronograph-xl-el-primero-automatic-watch-platinum.jpg