Dykker/beater i lavere prissjikte med gummireim

Hvor lavt prismessig er det snakk om?
0-5k er det etter min mening utvilsomt Seiko og Orient som gir mest for pengene.
5-10k ville jeg fortsatt sett på Seiko, men man kan kanskje komme over en brukt Oris.
Ellers så får man klokker fra kjente merker som Tissot, Certina, Hamilton etc... for under 10k, men de er ikke like "beater" materiale i min verden.
I god TS-tradisjon er selvfølgelig svaret å strekke budsjettet til en sub ;)
 
Mange gode forslag her! Likte SKX007 veldig godt. Har du/dere noen gode utsalgssteder på nett for Seikoklokker?

Hvor lavt prismessig er det snakk om?
0-5k er det etter min mening utvilsomt Seiko og Orient som gir mest for pengene.
5-10k ville jeg fortsatt sett på Seiko, men man kan kanskje komme over en brukt Oris.
Ellers så får man klokker fra kjente merker som Tissot, Certina, Hamilton etc... for under 10k, men de er ikke like "beater" materiale i min verden.
I god TS-tradisjon er selvfølgelig svaret å strekke budsjettet til en sub ;)

Vi snakker nok 0-5k i denne omgang ja. Allerede brukt alt for mye penger på klokker det siste året :p Seiko er nok et godt valg som du sier.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jensen92
Mange gode forslag her! Likte SKX007 veldig godt. Har du/dere noen gode utsalgssteder på nett for Seikoklokker?



Vi snakker nok 0-5k i denne omgang ja. Allerede brukt alt for mye penger på klokker det siste året :p Seiko er nok et godt valg som du sier.
Creationwatches er en tsfavoritt når det kommer til billige klokker. SKX007/009 er en utgående modell fra Seiko, så det er ikke sikkert at de får den inn igjen. Begge modellene dukker stadig opp på Kjøp/Salg tråden her på forumet. Om du ønsker ny er ebay et godt alternativ. Ser også at dem har den på skywatches.

Edit: Trykker du på ordene i "fet skrift", så er det link til sidene.
 
Takktakk. Ser ut som det blir en SKX007!
Godt valg :) Bare vær obs på at gummiremmen som følger med klokken ikke akkurat oser kvalitet. Her er det flere aftermarkremmer som er langt mer behagelige. Selv foretrekker jeg skx00X på nato.
Men en tråd uten bilder!? Skamme seg!
IMG_2289_zpsc21f5fdd.jpg
95223AFE-131E-41FD-837A-13353811706A_zpsvtimfwne.jpg
DSC01608_zpsruos60e0.jpg
 
Godt valg ja, absolutt!
Om gummirem er et must, kan jeg varmt anbefale Isofrane til SKXen din. Ei mer behagelig gummirem har jeg ikke hatt på armen. Litt dyr kanskje, men vel verdt kronene spør du meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Arne Göncz
Mye god hjelp å få her :) Pakken er på vei med ekspresspost, så får jeg ta en vurdering på reima når jeg sitter med den i hånda. Hadde i utgangspunktet tenkt å ha gummireim, men det skader jo ikke å veksle litt med en nato. Den Isofranereima så digg ut!
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Mye god hjelp å få her :) Pakken er på vei med ekspresspost, så får jeg ta en vurdering på reima når jeg sitter med den i hånda. Hadde i utgangspunktet tenkt å ha gummireim, men det skader jo ikke å veksle litt med en nato. Den Isofranereima så digg ut!

Som et rimelig alternativ til Isofrane kan jeg anbefale gummireimer fra http://www.obrismorgan.com/natural_rubber_01_org_22.html, de er vel å anse som Isofrane kopier men er absolutt brukbare. kommer i et assortert fargeutvalg, man kan også velge mellom 3 spenne alternativer, alt til den nette sum av usd 18,90.

NBR0122ORG02.jpg
 
Jeg tror jeg har en grå, en grønn og en Aqua blue i 22mm som jeg nok ikke får bruk for. De er ubrukte og med spenne. Kr 100 pr stk, 250 for alle tre?
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
I god TS-tradisjon er selvfølgelig svaret å strekke budsjettet til en sub ;)

Haha:D Du har så rett. Husker når jeg satt å funderte på å muligens strekke budsjettet til en Seamaster, så fikk jeg av en eller annen grunn for meg at da kunne jeg like godt strekke meg til en Sub. Fem måneder senere satt jeg med en splitter ny 114060 på håndleddet :rolleyes:

YheHhJW.jpg

(digresjon)

Anyways, gratulerer med godt valg av tidløs klokke! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Christoffer91