Dine weekendreiser

adio

Støttemedlem
Medlem
24. des. 2009
Innlegg
1.574
Sted
Bergen
Hei,

Pga. yrke liker jeg helst ikke å reise for lenge bort, hvilket egentlig har medført at jeg reiser altfor lite på ferie..

Men fredag-søndag, torsdag-søndag skal selv jeg klare. Det finnes ikke bedre steder å spørre folk om reisemål enn her på TS. Så kjør på folkens, legg ut dine favoritter for weekendreiser, gjerne med begrunnelse.
 
Reykjavik. Flotte folk, varme kulper, mye kultur og god musikk.
London. Trengs begrunnelse? Bestill bord på Roka i charlotte st.
Berlin. Bra arkitektur, bra uteliv.
Tromsø. Om sommeren... Folk e fette gal;)
Zürich. Herlig by med mange klokkesjapper og et kollektivsystem som gjør at du ikke vil hjem til Norge.
Edinburgh. Kult slott og bakgater. Whiskey-utvalg!
Venezia. Romantisk by man bør oppleve som ung, middelaldrende og gammel. Prøv å få med deg det legendariske gondol-racet!
Nubergring. En skkkkelig guttehelg før de river den legendariske banen?
 
Zürich, med innlagt togtur til Schaffhausen :D Zürich var overraskende interessant og trivelig, Schaffhausen og IWC-museet var verdt turen alene.

Edit: Og alle byene @Entropy nevner! Berlin spesielt.
 
Redigert av en moderator:
Barcelona er herlig. Tapas og vin, bystrand, shopping, masse liv og røre.
Praha er en klassiker. Mye å se, øl overalt.

Og Paris er jo som skapt for helgeturer, særlig om du har noen spesielle å reise sammen med!
 
Ut over de som allerede er nevnt vil jeg anbefale:

- Helsinki. Til tross for at det er et naboland, så er det som å komme til en helt annen kultur. En slags "østblokk light". Flott by. Trivelige folk (stort sett). God mat. God drikke.

- Dublin. Forholdsvis rimelig. God mat. Guinness. Tullamore Dew. Korte avstander i hele landet, har du en langhelg kan du gjerne ta toget til vestkysten en av dagene.

- Krakow. Har aldri vært der, men skal der om 1,5 måned fordi alle sier det er en bra by. Billig. Kort avstand.

- Lucca. Fantastisk by med fantastisk mat og drikke. Fly til Pisa, under en halvtime derfra til Lucca.
 
København - mat, øl, hyggelige dansker, Ole Mathisen, klarlund etc
Barcelona - tapas, cave, strand, varme, etc
Milano - mote, vin, mat og ikke minst aperitivo på en fortausrestaurant
Roma - kultur, mat og vin.
Dubai - noe langt å dra for to dager, men helt ok for 3-4 dager. Klokkebutikker ut av en annen verden, shopping, varme og flotte hoteller.
 
London anbefales på det sterkeste. Der finner du det meste for enhver smak. Jeg liker også Madrid veldig godt. Praha og Berlin også. Nei, det er bare å begynne i en ende!
 
Hafjell. Finfine sykkelmuligheter.
Hardanger. Naturopplevelser på høyde med det beste fra utlandet.
Nordmarka. Bør oppleves lenger inn en Ullevålseter og Kikut.



Norge er et flott feriemål.
 
London? Madrid? Det er jo knapt tid til å komme opp i masjfart!

Hong-Kong - Kjempetøff by. En langhelg her er ikke å forakte. Masse og se på og gjøre. Herlig blanding av østen og vesten. En av mine favoritter
Singapore - Mye av det samme, men med litt høyere kvalitet/prisnivå.
New York - Trenger ingen videre forklaring.
 
@runes forslag om Krakow støttes, Polen generellt har jeg fått opp øye med - koste meg veldig i Gdansk med for egen del koster null og niks vel der og fly ned med Norwegian fåes sikkert til grei penge
 
Redigert av en moderator:
@runes forslag om Krakow støttes, Polen generellt har jeg fått opp øye med - koste meg veldig i Gdansk med for egen del koster null og niks vel der og fly ned med Norwegian fåes sikkert til grei penge

+1 Blir to turer til Krakow for min del nå i år. Michelin mat til Burger king priser:cool:
 
Redigert av en moderator: