Den store Rolex Explorer-tråden

Har nå blitt lykkelig eier av en 214270 fra Basel i år. Liker utseendet på explorer 1 på forskjellige lærreimer. Men leser litt her og der at det er så tett mellom springbars og kasse at remmene må være ganske tynne for ikke å bli gnagd i stykker. Har tittet litt på Everest og Hirsch sine løsninger med "curved ending", men litt usikker på om jeg vil like denne løsningen. Noen som har noen erfaringer med denne løsningen på Explorer 1? Eventuelt på løsningen med endlinks i stål? Eller noen som vet om noen flotte lærreimer som ikke vil bli gnaget i stykker? :)

Edit: ser det er diskutert over her. Men tar gjerne imot flere forslag og erfaringer dersom noen har noen
 
  • Liker
Reaksjoner: RemiWM
Har nå blitt lykkelig eier av en 214270 fra Basel i år. Liker utseendet på explorer 1 på forskjellige lærreimer. Men leser litt her og der at det er så tett mellom springbars og kasse at remmene må være ganske tynne for ikke å bli gnagd i stykker. Har tittet litt på Everest og Hirsch sine løsninger med "curved ending", men litt usikker på om jeg vil like denne løsningen. Noen som har noen erfaringer med denne løsningen på Explorer 1? Eventuelt på løsningen med endlinks i stål? Eller noen som vet om noen flotte lærreimer som ikke vil bli gnaget i stykker? :)

Edit: ser det er diskutert over her. Men tar gjerne imot flere forslag og erfaringer dersom noen har noen


Jeg får mine laget, men bruker mest lenke.se litt rundt i denne tråden ;)

http://www.tidssonen.no/forum/threads/en-bildetråd-om-remmer.15587/
 
  • Liker
Reaksjoner: O.S.P
Er på utkikk etter en rem til min 16570 polar. Helst gråblå. Skinn (distressed eller vanlig), evt sailcloth. Helst litt tapering mot spennen. Ikke gummi eller nato/perlon. Har noen noe gode forslag/erfaringer? På forhånd takk! :)

Edit: tenker noe i retning denne. http://strapsco.com/product/washed-out-vintage-faded-hand-stitched-leather-watch-strap-in-blue/
Enig at det skal være tapering, nesten bare Panerai i mine øyne som slipper unna med lik bredde hele veien.
Sett gode resultater på 16570 Polar med:
- Nomos sine "Velour leather", har også fått mye skryt for sine Shell Cordovan-reimer, mulig dette blir for "sleek".
- Tempovintage. Italiensk håndtverk, men ankommer kjapt siden de blir sendt fra Norge.
- Litt rimeligere: Cheapestnatostraps sine reimer. Ikke prøvd, men ser greit ut på bilder.

Og hvis du en gang skulle havne i perlon-fella, gå for Loop med en gang. De andre er ganske ubehagelige og føles billig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Vij
Perlonreimene fra TS er av bedre kvalitet enn Cheapets. Man merker det på to ting: a) stivheten og spesielt på b)smeltet søm bak på keeper, som gnager på de billige og må brennes bort vha. lighter. På TS sine er de 100%.
 
Enig i at nato- og perlonreimene fra Cheapest ikke er noe å skrive hjem om. Skulle linke til skinnreimene deres under "Watchbands", men ser at URLen ikke forandrer seg selv om man navigerer seg rundt i menyen.
 
De ER justerbare i lengderetningen... ;)

Sjekk spenna (adjustable) og velg å ta det som er for langt på baksiden.


Så den samme videoen tidligere - men problemet ligger i spenna som fulgte med. :) Det er ikke mulig å gjøre noen slike endringer på den jeg kjøpte (22mm). Beklager OT!

XIhc5AV.jpg
 
Ut ifra bildene på Webshop ser det ut til at det er kun 20mm som har den type spenne - burde vært på alle bredder...
 
Skjermbilde%202016-09-25%20kl.%2019.45.23_zpspwjzh2lc.png


Hatt denne et par uker nå :)

Edit:

Til dere som har hatt både 214270 og 14270/114270, hvordan opplever dere størrelsesforskjellen? Og forskjellen på lenka?
Dette er nok veldig individuelt.
Jeg har både 114270 og 214270, og greide aldri helt å venne meg til 36 mm (114270). Kona bruker derfor den; hun synes faktisk den er litt stor. 39 mm (214270) derimot er perfekt i mine øyne.
Jeg bruker ikke lenker, så jeg kan ikke besvare den delen av spørsmålet ditt.
 
  • Liker
Reaksjoner: O.S.P
Skjermbilde%202016-09-25%20kl.%2019.45.23_zpspwjzh2lc.png


Hatt denne et par uker nå :)

Edit:

Til dere som har hatt både 214270 og 14270/114270, hvordan opplever dere størrelsesforskjellen? Og forskjellen på lenka?

Har hatt begge, og det er 2 helt forskjellige klokker. Ja, de er like, men størrelse, vekt, komfort og soliditet er helt forskjellig. Jeg kunne rettferdiggjort for meg selv å eie begge samtidig.
 
  • Liker
Reaksjoner: O.S.P
Hadde ikke trodd det er så stor forskjell. Får ta å prøve 36 mm for å se hvilken jeg liker best. Takk for svar :)