Bilsnakk

Noen som har erfaring med Ioniq 5? Vurderer en som familiefrakter.
Datter og svigersønn kjøpte akkurat en pent brukt.
De forsøkte de fleste andre alternativer i "samme size/pris" i forkant og falt definitivt mest for Ioniq 5.
Smarte løsninger, god plass og meg bekjent en godt sammenskrudd bil. I vinterferien var vi til fjells og etter 23 mil med stigning var det 40 % igjen av batterikapasiteten. 2022 modell.

Bestill denne :D
 
Datter og svigersønn kjøpte akkurat en pent brukt.
De forsøkte de fleste andre alternativer i "samme size/pris" i forkant og falt definitivt mest for Ioniq 5.
Smarte løsninger, god plass og meg bekjent en godt sammenskrudd bil. I vinterferien var vi til fjells og etter 23 mil med stigning var det 40 % igjen av batterikapasiteten. 2022 modell.

Bestill denne :D
Det er min erfaring også etter å ha prøvekjørt og gjort litt research.

Vet du sånn ca hva de måtte ut med?
 
Første førti mil er unnagjort.
IMG_3046.jpeg
 
Lite tull med mazda

Lite tull med Mazda. Enig der, men sørg for at verkstedet gjør det de skal .
Min erfaring er at Mazda-verkstedet ikke holder kvalitet og oppfølging som Toyota.

Vel , til Mazda sitt forsvar så brukte jeg Mobile Helsfyr. Etter noen år så oppdaget jeg at de absolutt hadde tatt shortcuts i vedlikeholdet. Det gjorde det ikke bedre at de ikke klarte å bytte vifterem!!!! Merkeverksted? Ja, men de mistet agenturet.

Ellers så er Mazda MX5 myr moro for pengene . God bil også på vinterføre.

8
 
Snuste på en Ioniq 5N i dag. Frister litt. Skal på Porsche Macan demo neste uke. Tviler på at den er like artig som koreaner'n. Anyway. Det er brytiningstid innen ICE og EV. Første gang jeg seriøst overhodet vurderer å bytte ut en B58 med el-motor.

 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Ompalompa