Baselworld 2017

Sitter og ser på litt mer på klokkene fra Basel, og blir på nytt slått av hvor flotte de to Prospex-versjonene av 62MAS er. 42,6mm diameter, 13,8mm tykkelse, 6R15 urverk, buet safirglass med AR-coating. Pris blir 1100EUR for SPB051 og 900EUR for SPB053, som ganske enkelt betyr at man betaler 200EUR ekstra for lenken med den sorte.

Skal helt klart ha en av disse! Men hvilken... :)

SPB051
04.png


SPB053
SPB053.jpg
 
Redigert:
Sitter og ser på litt mer på klokkene fra Basel, og blir på nytt slått av hvor flotte de to Prospex-versjonene av 62MAS er. 42,6mm diameter, 13,8mm tykkelse, 6R15 urverk, buet safirglass med AR-coating. Pris blir 1100EUR for SPB051 og 900EUR for SPB053, som ganske enkelt betyr at man betaler 200EUR ekstra for lenken med den sorte.

Skal helt klart ha en av disse! Men hvilken... :)

SPB051
04.png


SPB053
SPB053.jpg
Hmm..ingen enkel oppgave å velge mellom disse, men tror det måtte ha blitt den sorte altså.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord og kyrrer
Sitter og ser på litt mer på klokkene fra Basel, og blir på nytt slått av hvor flotte de to Prospex-versjonene av 62MAS er. 42,6mm diameter, 13,8mm tykkelse, 6R15 urverk, buet safirglass med AR-coating. Pris blir 1100EUR for SPB051 og 900EUR for SPB053, som ganske enkelt betyr at man betaler 200EUR ekstra for lenken med den sorte.

Skal helt klart ha en av disse! Men hvilken... :)

SPB051
04.png


SPB053
SPB053.jpg
Jeg liker begge disse, men etter at Blue Lagoon Samurai kom inn, så må det bli den svarte, eventuelt. Når det er sagt, så skjønner jeg ikke hvorfor Seiko nok en gang har gått for lume i "feil ende" av sekundviseren. Det irriterte vettet av meg på den nye Turtle, og kommer til å bli en hangup hvis jeg kjøper en av disse også.

Og siden jeg er i kveruleringsmodus, er disse to SPBene lansert som 62MAS-reisssues? Synes strengt tatt det ikke er så mange likhetstrekk med originalen. Viserne er annerledes, den tidligere nevnte lumen på sekundviseren, timemarkørene som jo er rektangulære på originalen, Prospex-logoen, og sikkert mer. :D
 
Burde man ha plukket opp en SARB065 nå, all den tid den nye blir en del av Presage -serien? (hakket opp fra SARB -serien hvis jeg har forstått det riktig)

I tillegg har sarb065 6R15 -verket, som er bedre enn 4R35 som står i den nye.

Nye versjoner av Cocktail Time! Synes spesielt den med blå skive var lekker :)

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
den nye GS diveren er kanskje gigantisk, men ikke sååå gigantisk som først fryktet.
nZjLAxMl.jpg


veldig interessant å se den gamle SBGH001 ved siden av den nye SBGH201
xLD3b7Tl.jpg


foretrekker (heldigvis) den gamle, men hadde ikke sparket den nye ut av sengen heller for å si det sånn ;)