Basel-spekulasjoner

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Jeg registrer at man på TZ og andre fora har begynt spekulasjonene på hva som dukker opp på Basel-messen i år. Det er endel realistiske forventinger ispedd sprøyte gal ønsketenkning (men ofte meget pirrende sådann).

Hva tenker dere kommer?

SS Submariner med maxi-case og keramisk bezel er vel bankers. Forhåpentligvis med helt børstet lenke.
Tror ikke det blir kjøp for min del, ihvertfall ikke før modellen får noen år på baken.

Flere DJII modeller kanskje?

Men hva drømmer dere om?

Dersom Rolex (mot all formodning) skulle finne på å sprite opp Daytona eller Explorer II med en ny og større kasse .... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Jeg drømmer om en Explorer II i ny kasse med 1655-liknende skive og orange 24t hånd. Det hadde vært sweet :) Eller 42mm stål Daytona med kontrast-subdials og svart keramisk tachy-bezel :eek: 8)

Det hadde vært på tide med en Daytona-oppdatering, men evt endringer kommer vel først i edle metaller.
 
Gleder meg til basel Anders! Det er alltid morsomt å lese rykte.

Jeg bestilte billetter i går til zurich/ basel 18.mars, og ser veldig frem i mot det. Er det noen andre her på forumet som skal?

( er det muligheter for pressebevis fra tidssonen ;) )
 
Jeg tror Tudor blir en av de store overaskelsene i år..de har tross alt inngått et samarbeid med Porsche motorsport og skal relansere tudor for fullt i Europa og USA.
 
Skulle gjerne tatt meg en tur, Hauk! Det hadde vært fett! Men reiser til London i dag, Island i mars og San Fransisco i mai. Selv om noe av det er jobb og CO2-kvoter kjøpes der får det være grenser til lemfeldig flyvning :?

Tudor har sikkert noen spennende greier på gang, lightningii! Falt ikke personlig for noen av modellene lansert i fjor, men de viste vilje til fornyelse. De er jo langt mindre konservative enn Rolex, så der kan vi nok forvente raskere (og mer drastiske) modellendringer. Hva syntes du om fjorårets, forresten?
 
Jeg synes Tudor fremsto som litt mye "tivoli" i fjor. Håper at de kan gå over til litt mer retro stil slik som Monaco versjonene de produserte på 70 tallet.
 
Det som overrasker meg hvert år er hvordan Rolex klarer å holde pottetett om nyhetene.
Alt som kreves er at en medarbeider hos Rolex forsnakker seg på en fest.
 
Ellers så tror jeg at årets nyhet fra Rolex blir en ny Oysterquartz med et forbedret urverk.(Et nytt quartz urverk er noe Rolex har innrømmet for noen år siden at de jobbet med å utvikle).
 
Anders skrev:
Men hva drømmer dere om?

Jeg drømmer om en Explorer II i ny kasse med 1655-liknende skive og orange 24t hånd. Det hadde vært sweet :)

1655-inspirert Explorer er noe jeg absolutt kunne leve med :) Drømmer i tillegg om en pepsi-utgave av GMT-IIc.
 
lightningii skrev:
Ellers så tror jeg at årets nyhet fra Rolex blir en ny Oysterquartz med et forbedret urverk.(Et nytt quartz urverk er noe Rolex har innrømmet for noen år siden at de jobbet med å utvikle).

Hva tror dere om den kommersielle interessen i dette? Ser jo at de gamle Oysterquartzene har blitt samlerobjekter, men kundekretsen for dyre ur nå har jo blitt godt oppdratt til at mekanikk er det eneste saliggjørende.
 
Jeg vurderte DJ II som neste klokke tidligere, men "fluted" bezel virket for stort og dominerende på en stygg måte etter min mening. Håper derfor å se DJ II med "smooth" bezel og med mange flere skive-valg. Kassen kunne også vært enda litt større, men det er vel lite sannsynlig at de endrer på det med det første.

Ellers håper jeg for guds skyld at de fleste andre modellene vokser i størrelse, det begynner å bli pinlig hvor langt etter de ligger på det området :mrgreen:
 
xe3l skrev:
Juice skrev:
Drømmer i tillegg om en pepsi-utgave av GMT-IIc.

Det gjør jeg også! Da skal det bli Pepsi på far! :D :D

Frykter litt at den Pepsi fargen blir litt glorete? Etter min mening har den blå Submarineren i delgull mistet helt sin sjarm grunnet ceramicfargen de har valgt på den nye. Hvis de gjør det samme med pepsiutgaven på GMT så kan det bli ganske så stygt spør du meg.. :(
 
Kommer det en Daytona i min 42mm så er jeg nok solgt!

Hvis dem klarer å putte in dato i tillegg, så er jo klokken i tillegg virkelig funksjonell også :D !
 
Jeg venter fortsatt spent, og lar meg underholde av noen gamle Photoshopede bilder :D

Jeg tror jeg har sett noen Explorer II mockups med maxi-case også, noen som har disse?

RollieGMT3.jpg


rolliegmt3xg2.jpg


sub_new.jpg


attachment.php
 
Åhh....! det er så vakre "drømme-bilder" !

Var inne på Askeland idag å prøvde GMT IIc igjen.. Liker den nye kassen veldig godt. Får litt mer presence i forhold til den gamle.
Og med større visere og maxi dial så er den nærmest perfekt! Er urskiven på denne i keramikk?

Kommer det en Pepsi-utgave av denne, så frykter jeg det ikke blir noe ferie-tur i sommer..

Ryktene på WUS vil ha det til at no-date (14060m) forsvinner helt, det synes jeg er kjipt. Fått den oppgradert til den nye kassen
og lenka hadde også vært en vinner i min bok.

Nå gjenstår det bare at Rolex skal droppe tapered lenke... Fatter ikke hvorfor de vil ned til 18mm med låsen. Blir helt feil IMO :(
 
De shoppede bildene er veldig kule! Så er det bare å håpe at Rolex fikser biffen med tofarget keramisk bezel - bildet med Coke-GMTen er meeeeget pent!
 
Jeg fikk høre om en ny ExploII med vintage inspirasjon, en ny SeaDweller og en overraskelse med en ny komplikasjon :p