Hei
Jeg har en gammel "konebil" fra VAG. Passat 1.8T 2002. I går "døde" bilen på vei hjem. Alt av hjelpemidler som servo og bremsekraftforsterker koblet ut. Varsellampe for batteri/ladespenning lyser. I et forsøk på å starte bilen på nytt, startet den ikke. Etter ca 30 min startet den igjen. Ingen varsellamper lyser.
Etter flere start/stopp begynner motorfeil- og avgasskontroll-lampene å lyse. Bilen er da noe treg å starte, men den går.
Har funnet ut følgende etter noe søk på nettet.
1. Rens av luftmassemåleren kan trenges?
2. Føleren på kjølevæska må byttes?
3. Lambdasonene og/eller katalysatoren må byttes?
Punkt 3 er en dyr sak, og bilen er ikke lenger verdt et så stort utlegg mener jeg, så jeg håper det er noe annet som er galt med den.
Tilleggsinfo: Motortemperaturgiveren i dashbordet "danser" mellom 50-90 grader. Det har den gjort lenge.
Håper det er noen som har peiling på dette på asylet. Alle kommentarer blir satt pris på.
Ninjaedit: Bilen har gått 173.000
Jeg har en gammel "konebil" fra VAG. Passat 1.8T 2002. I går "døde" bilen på vei hjem. Alt av hjelpemidler som servo og bremsekraftforsterker koblet ut. Varsellampe for batteri/ladespenning lyser. I et forsøk på å starte bilen på nytt, startet den ikke. Etter ca 30 min startet den igjen. Ingen varsellamper lyser.
Etter flere start/stopp begynner motorfeil- og avgasskontroll-lampene å lyse. Bilen er da noe treg å starte, men den går.
Har funnet ut følgende etter noe søk på nettet.
1. Rens av luftmassemåleren kan trenges?
2. Føleren på kjølevæska må byttes?
3. Lambdasonene og/eller katalysatoren må byttes?
Punkt 3 er en dyr sak, og bilen er ikke lenger verdt et så stort utlegg mener jeg, så jeg håper det er noe annet som er galt med den.
Tilleggsinfo: Motortemperaturgiveren i dashbordet "danser" mellom 50-90 grader. Det har den gjort lenge.
Håper det er noen som har peiling på dette på asylet. Alle kommentarer blir satt pris på.
Ninjaedit: Bilen har gått 173.000
Redigert: