Avenger II seawolf eller superocean

Medlem
17. mai 2014
Innlegg
12
Sted
Bergen
Hei

Jeg er som blodferskt medlem fortsatt i tvil om hva mitt første ur skal bli, men har etter noen runder med meg selv kommet frem til følgende : jeg vil ha et dykkerur, og jeg vil ha en Breitling. Mange mener sikkert dette er typisk nybegynner(feil) men so be it. Jeg har prøvd å overbevise meg selv om at jeg heller vil ha et penere mer diskré ur, men har ikke lykkes. Jeg er "blue collar" og semiung, og må ha et tøft ur. Spørsmålet følger av overskriften : seawolf eller superocean? Jeg er litt forvirret over at Breitling har to tilsynelatende konkurrerende dykkere. Noen innspill, klarer ikke å bestemme meg. På forhånd takk :)
 
Det blir selvsagt smak og behag, men jeg hadde valgt Seawolf på bakgrunn av at jeg liker den bedre :)
Personlig er jeg også svak for den gamle Superocean Steelfish med blå skive, den synes jeg er knalltøff. Steelfish er vel en utgått modell, men dukker støtt og stadig opp på bruktmarkedet.

201012203659_breitling%20superocean%20steelfish.jpg
 
Heisann.
Breitling har mange feite dykkermodeller, personlig liker jeg Avenger II GMT. Den er slim og passer perfekt til gummi, lenke og skinn.
image_zps7c8b723f.jpg


Begge de to du tenker på er fete, så du kan nok ikke gå feil.
 
Avenger er vel noe større enn Superocean. Urverket skal være det samme på disse to modellene.
Hvis du har tømmerhoggerhåndledd gå for Avenger. Har du pikespeiderhåndledd gå for Superocean.

Tøffe og solide klokker begge to.:)
 
Det blir selvsagt smak og behag, men jeg hadde valgt Seawolf på bakgrunn av at jeg liker den bedre :)
Personlig er jeg også svak for den gamle Superocean Steelfish med blå skive, den synes jeg er knalltøff. Steelfish er vel en utgått modell, men dukker støtt og stadig opp på bruktmarkedet.

201012203659_breitling%20superocean%20steelfish.jpg

Jeg er helt enig med deg, men jeg får meg bare ikke til å kjøpe et brukt ur. Det går sikkert over etterhvert :)
 
Avenger er vel noe større enn Superocean. Urverket skal være det samme på disse to modellene.
Hvis du har tømmerhoggerhåndledd gå for Avenger. Har du pikespeiderhåndledd gå for Superocean.

Tøffe og solide klokker begge to.:)

Har vel noe midt i mellom pikespeider og tømmerhugger, men trives best med et større ur. ( Selv om damen på Bjerke sier at store ur er sååååååå last year :) )
En tanke er å kjøpe superocean (42 mm) med gummirem. Og så kline til med en chronomat med Stållenke på et litt senere tidspunkt. På den måten ville jeg hatt to nokså forskjellige ur...